آیا خوردن سیب زمینی سرخ کرده ضرر دارد ؟


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، به علت ماندگاری کم محصولات کشاورزی و تولید آن در فصول مختلف که باعث دسترسی محدود آن در طی سال می‌شود، امروزه از صنعت فرآورده‌های تبدیلی کشاورزی استفاده می‌شود که اولاً به وسیله آن می‌توان عمر ماندگاری محصول را افزایش داد و ثانیاً در تمام فصول قابلیت دسترسی به این محصولات وجود داشته باشد.

از سوی دیگر به دلیل وجود رطوبت بالا در محصولات کشاورزی که در سیب‌زمینی 80 درصد و در بعضی محصولات حتی تا 90 درصد وجود دارد، به وسیله صنایع تبدیلی می‌توان این رطوبت را کم کرد که این کاهش رطوبت تأثیر مستقیمی بر وزن محصول دارد و با این کار می‌توان صرفه‌جویی زیادی در هزینه حمل این گونه محصولات به وجود آورد.

از سوی دیگر می‌توان با تولید چندین محصول مختلف از یک محصول امکان پوشش تمام ذائقه‌ها و سلیقه‌ها را به وجود آورد و از این راه این گونه محصولات را به اقشار مختلف و با سلیقه های متفاوت رساند.

برای استفاده سالم‌تر از سیب‌زمینی و فرآورده های آن به ویژه سیب‌زمینی سرخ شده و منجمد شده نکات زیر را باید در نظر گرفت:

سیب‌زمینی سرخ کرده یخ زده فرآورده‌ای است که از سرخ کردن و یخ زدن سریع سیب‌زمینی تازه، پاک و سالم پس از جور کردن، شستشو، پوست گیری، برش و انجام تیمارهای ضروری برای به دست آوردن رنگ دلخواه به دست می‌آید. به گونه‌ای گرماگیری از سیب‌زمینی سرخ کرده انجام می‌شود که دمای قسمت مرکزی فرآورده به 18- درجه سانتی‌گراد برسد و پایدار بماند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.