معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي از احداث تالاب بين المللي دوستي در مرز مشترك ايران و كشور تركمنستان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، سعيد حسين پور در اين باره گفت: وجود بيش از 530 كيلومتر مرز مشترك ميان استان و كشور تركمنستان در كنار اشتراكات متعدد در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و تاريخي در ايجاد نگرش براي گسترش مراودات و همكاري ها بين دو طرف موثر بوده است.

وي با اشاره به موافقت هيات دولت در اختصاص 20 ميليارد ريال براي اجراي اين طرح اظهار داشت: 60 درصد از اين مبلغ از طريق منابع ملي و بقيه از محل اعتبارات استاني تامين خواهد شد.

معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي تصريح كرد: طبق جدول زماني تهيه شده ايجاد اين تالاب بين المللي بايستي از سال جاري آغاز و تا پايان دولت دهم به اتمام برسد.

وي همچنين با اشاره به پيگيري صورت گرفته براي ارتقاي سطح كيفي آب در برخي شهرستان هاي خراسان رضوي گفت: اين پيگيري ها منجر به موافقت دولت با انجام طرح جامع مطالعاتي كاهش آلودگي آب در اين شهرستان ها شده است.

حسين پور از اختصاص دو ميليارد ريال براي انجام اين طرح خبر داد و افزود: پنج شهرستان گناباد، سرخس، تربت جام، درگز و كاشمر مشمول این مصوبه شده اند.

معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي با تاكيد بر لزوم اتمام اين طرح جامع تا پايان سال 92 خاطر نشان كرد: سهم استان و سازمان حفاظت محيط زيست كشور براي تامين اعتبار آن به نسبت 40 به 60 تعيين شده است./س

برچسب ها: تاللاب ، دوستی ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.