نماينده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ تورم 22 درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی گفت: این نرخ تورم، در 30 ‌سال اخیر بی‌سابقه بوده و از همین رو، برای تمام طبقات جامعه و حتی طبقات مرفه نیز کاملا محسوس است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سید‌امیرحسین قاضی‌زاده، اظهار کرد: نرخ تورم، در واقع ماحصل میانگین 30 قلم کالای اساسی است که اثر تورمی هر یک از آن‌ها، دارای ضریبی مشخص می باشد.
قاضی‌زاده یادآور شد: مهم‌ترین بخشی که در حال حاضر تورم آن برای مردم کاملا محسوس است، بخش مسکن است، زیرا نرخ مسکن در چند ماه اخیر، به‌ صورت افسار‌گسیخته‌ای افزایش پیدا کرده است.
وی، با اشاره به ریشه مشکلات اقتصادی اخیر بیان کرد: تولید ناخالص داخلی ایران، بیشتر مبتنی بر نفت است و میزان فروش و جابه‌جایی ارز نیز کاهش پیدا کرده و همین مسئله، منجر به برخی فشارهای اقتصادی شده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی‌ گفت: یکی دیگر از مشکلات اخیر، مسئله تبدیل ارز به ریال بود و از آنجا که در این راه با مشکلاتی روبه‌رو بودیم، ناچار شدیم ارز را سپرده‌گذاری کنیم و همین مسئله سبب شد منابع مالی ما در بخش تولید جذب نشود و سهم تولید نیز به دنبال آن، دچار افت فاحشی شد.
قاضی زاده تصریح کرد: از سوی دیگر، وقتی در زمینه واردات کالا با مشکل روبه‌رو می‌شوید، اقتصاد کشور خواه‌ناخواه به سمت دلالی سوق پیدا می‌کند و همین مسئله ضربه‌های جبران‌ناپذیری را به نقدینگی موجود در بازار وارد می‌کند./س  

برچسب ها: تورم ، بالا ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.