در گرماگرم جام ملت های اروپا و همچنین المپیک، اولین دوره مسابقات هماهنگ جام دیجیتال در سطح کشور در طی چند روز اخیر برگزار شده است.

رضوانی، مدیر جام دیجیتال در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران در خصوص بازی های جام دیجیتال گفت: این دوره از مسابقات توسط وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و با حمایت بانک ملی در 4 رده متفاوت (فیفا کامپیوتر، فیفا XBOX و PES کامپیوتر و  PES XBOX )
با حضور 30 هزار نفر به صورت هماهنگ و انفرادی در سطح کشور در حال انجام است.

وی همچنین افزود: جوایز این دوره از مسابقات در سطح بین المللی برای نفر اول 3 هزار دلار، نفر دوم 2 هزار دلار و نفر سوم هزار دلار و در سطح کشوری برای نفر اول یک میلیون و پانصد هزار تومان و نفر دوم یک میلیون تومان و نفر سوم 600 هزار تومان است.

رضوانی در خصوص فعالیت هایی که علاوه بر بازی در این دوره درحال انجام است گفت: فعالیت های فرهنگی، آموزشي و همچنین ساخت بازی ایرانی در این دوره به صورت گسترده درحال انجام است.

وی همچنین افزود: جام دیجیتال در حال تشکیل یک تیم قوی جهت حضور در مسابقات بین المللی است.

وی با تاکید این موضوع که این دوره از مسابقات تنها مختص آقایان است افزود: در دوره های بعدی که احتمالا در شهریور و مهرماه انجام می شود از بانوان نیز جهت شرکت در مسابقات دعوت خواهد شد.

وی در انتها خاطرنشان كرد: فدارسیون بازی های رایانه ای درحال تشکیل است، این فدارسیون قرار است زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت های خود را انجام دهد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار