شركت اينترنتي گوگل بار ديگر به علت نقض حريم خصوصي كاربران مرورگر شركت اپل در مظان اتهام قرار گرفته و جريمه تخميني آن، 22.5 ميليون دلار از سوي كميسيون تجاري فدرال آمريكا خواهد بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل؛ در صورت قطعي شدن مبلغ 22.5 ميليون دلار، اين مبلغ بالاترين مبلغ جريمه اي است كه يك شركت از سوي كميسيون تجاري فدرال آمريكا، ملزم به پرداخت آن مي شود.

گوگل يكي از شناخته شده ترين جستجوگرهاي جهان، متهم است كه با تغيير تنظيمات مرورگر سفري اپل و با استفاده از يك كد كامپيوتري خاص به جمع آوري اطلاعات كاربران محصولات اپل، اعم از آيپد و آيفون و جاسوسي اطلاعات آنها پرداخته است.

اين در حاليس كه اتهام شركت گوگل مبني بر جاسوسي و جمع آوري اطلاعات شخصي كاربران شبكه هاي وايرلس در انگليس، هنوز در دست بررسي و تحقيق است.

شركت هايي مانند گوگل كه بخش عظيمي از درآمد خود را از طريق تبليغات به دست مي آورند، به رديابي فعاليت كاربران و بازديد آنها از اين تبليغات، دسترسي دارند.

در حاليكه مرورگر سفري كه يكي از محبوب ترين مرورگرهاي تلفن همراه است، به گونه اي طراحي شده كه از هرگونه رديابي توسط شركت هاي ديگر جلوگيري مي كند.

شركت گوگل در واكنش به اين امر با غير عمدي خواندن چنين برنامه اي كليد اتهامات وارده را رد كرده و جمع آوري اطلاعات شخصي كاربران را نپذيرفته است.

برچسب ها: گوگل ، جاسوسی ، جریمه ، میلیونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار