جشنواره ملي ريحانه در راستای فرمايشات و تاکیدات مقام معظم رهبري در مورد بانوان كه معتقدند بايد در حوزه‌هايي فعاليت كنند كه با عواطف و روحيه آنها سازگار باشد؛ برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مریم ملك‌ محمدي در گفت‌وگو با ستاد خبري نخستين جشنواره ملي ريحانه گفت: متاسفانه در جامعه امروز حضور زنان در عرصه‌های تحصیلی و شغلی در حد قابل توجهی متاثر از ارزش‌های محیطی و خانوادگی آنان است که می‌توان گفت در نسبت مستقیم با ارزش‌های جامعه مدرن بوده و بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های شخصیتی و روحیات زنانه و نیز ارزش‌های سنتی زن مسلمان اتفاق افتاده است.

وي ادامه داد: لذا با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت بانوان متناسب با روحیات و ویژگی‌های ذاتی و شخصیتی زن مسلمان، جشنواره ملی ریحانه با دستور کار شناسایی استعدادها و توانمندی‌های دختران و بانوان دانشگاهی و نیز تبیین مولفه‌های شخصیتی زنان از دیدگاه اسلامی و الگوسازی در زمینه حضور و فعالیت اجتماعی زنان آغاز به کار نموده است.

وي همچنین اظهار داشت: محورهاي ترجيحي ما در اين جشنواره، در مورد بانوان و شركت كردن آنان است. پس از مشورت با اساتيد، بر روي محورهايي دست گذاشتيم كه توانمندسازي دختران و قدر و منزلت دختران را به جامعه نشان دهيم. از طرفي هم نگفتيم كه فقط بايد اين محورها مورد توجه قرار داده شوند كه حضور فعال بانوان را ببينيم و در واقع آثار با محوريت آزاد هم شركت داده خواهند شد. شايد از بين اين آثار، مواردي پيدا شود كه ما به فكر آن نبوديم و از آن به عنوان طرحي جديد استقبال كنيم./ي2

ملك محمدي افزود: هر جشنواره و هر فعاليت فرهنگي كه اتفاق مي‌افتد، براي سال اول، شايد، آن‌چنان تاثيرگذار نباشد. دوره اول هر جشنواره به نوعي توجهات را جلب مي‌كند و سنگ محكي براي جشنواره‌هاي بعدي است. ما در اين جشنواره، برآنيم كه در سال‌هاي آينده، اگر اين جشنواره برگزار شد، توجه هر نهادي را كه با دانشجويان سر و كار دارد جلب كنيم و به جايي برسيم كه فعاليت‌هايي را تعريف كنيم كه فقط براي بانوان باشد و دانشجويان دختر را به سمت فعاليت‌هاي خودشان، يعني همان‌هايي كه با روحيات و عواطف‌شان سازگار است، جذب كنيم.

دبير نخستين جشنواره ملي ريحانه در مورد استقبال از اولين دوره اين جشنواره گفت: براي سال اول و در شرايطي كه ما هم در آغاز كار با تعطيلات نوروز مواجه شديم و بعد از آن هم، امتحانات دانشگاه‌ها و تعطيلات تابستاني را داريم، استقبال خوبي از جشنواره شده و قابل رضايت است و اميد داريم كه در سال‌هاي آينده و با همكاري نهادها و دانشگاه‌ها، به مراتب خيلي بهتر از امسال و با استقبال بيشتري روبه‌رو شويم. همانطور كه گفتم خاصيت هر جشنواره‌اي است كه در اولين دوره با كاستي و استقبال متوسط مواجه شود.

وي در مورد حمايت از آثار شركت شده در جشنواره، پس از پايان جشنواره افزود: با يك سري از مراكز دولتي هماهنگي به عمل آمده تا بعد از اختتاميه، آثار برگزيده و تقديري در بخش‌هاي مختلف را حمايت كنند. براي مثال در بخش ادبي و مقالات، ما روي چاپ اين آثار هماهنگي‌هايي را انجام داده‌ايم و يا در مورد آثار هنري نسبت به فروش اين آثار و اينكه اين هنرمندان جوان و ناشناخته را كه تا به حال شناسايي نشده‌اند، حمايت كنيم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار