فرماندار بهشهر با اشاره به متوقف بودن پروژه بزرگ ساخت خانه علم در بهشهر، گفت: احداث نخستین خانه علم ایران نیاز به عزم ملی دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا البرزی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان بیان داشت: یکصد و یکمین خانه علم جهان و نخستین خانه علم ایران سال 87 در بهشهر کلنگ‌زنی و بخشی از مقدمات آن با هزینه بیش از 10 میلیارد ریال انجام شد و اکنون کار ساخت آن به دلیل نبود اعتبارات متوقف است.

رئیس شورای آموزش و پرورش بهشهر افزود: برای ساخت چنین پروژه‌ای که تنها چشم ایران بلکه چشم جهان متوجه آن خواهد شد نیاز به عزم ملی است.

وی درباره جزئیات نخستین خانه علم ایران گفت: در مرحله اول 35 هکتار زمین به ارزش 80 میلیارد ریال از سوی منابع طبیعی و مشارکت مردمی در ضلع شمال غربی شهرستان و در مکانی مناسب به ساخت خانه علم اختصاص داده شد و این میزان در حال افزایش است.

فرماندار بهشهر تصریح کرد: برآورد اولیه احداث این بنای ملی 410 میلیارد ریال بوده که با گذشت زمان و شرایط موجود اقتصاد و بازار، ساخت خانه علم بیش از رقم در نظر گرفته شده، بودجه و اعتبار می‌خواهد.

این مسئول گفت: نخستین خانه علم ایران شامل هسته تخصصی، فرهنگ‌سرا، مدیریت تکنولوژی، نانوتکنولوژی، کارگاه، کتابخانه، آزمایشگاه، ستاره‌شناسی و پارک یادگیری است که دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید، معلمان، نخبگان و علاقمندان به علوم مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گفته ابوالقاسم ثلاثی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهشهر پیگیری ساخت خانه علم ایران و تامین اعتبار آن یکی از کارهای مهمی است که با قوت و شتاب بیشتری در حال انجام است.

ساخت نخستین خانه علم ایران در بهشهر از مصوبات شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سال 87 بوده که در شورای آموزش و پرورش استان مطرح و مصوب شد و اکنون یک خواسته ملی است./ج1

برچسب ها: ساری ، علم ، میلیارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.