با رشد شهرنشینی و گسترش مهاجرت به تهران دیگر از این شهر که پر بود از تفرجگاه های طبیعی که روح آدمی را نوازش می داد خبری نیست و جای آن ها را ساختمان های بلند مرتبه گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: از تهران پایتخت ایران که طی گذشته سالها مشکل متفاوتی به خود گرفت و دیگر خبری از تفرجگاه های طبیعی این شهر نیست و این تفرجگاه ها جای خود را به ساختمان های بلند مرتبه داد و تهران ماند و 7 رود دره مخروبه که دیگر به تنها روح آدمی را نوازش نمی دارند بلکه آرامش شهروندان را نیز سلب کردند.

اما سه سال پیش بود که یکی از رود دره ها یعنی رود دره فرحزاد به بوستان نهج البلاغه تبدیل شد و با استقبال خوب از سوی گردشگران روبرو شد همین تجربه موق باعث شد تا ساماندهی رود دره ها در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد.

با این کار دیگر این فضاها ناامن از محلی پر خطر که بود از معضلات اجتماعی از جمله معتادان به محیطی تفریحی و تفرجگاهی تبدیل شد.

خان یکی دیگر از این رود دره های تهران به بوستانی بزرگ با ویژگی هایی منحصر به فرد تبدیل شده است بوستانی که هم فال است و هم تماشا،‌ با محیطی امن و آرام برای آسایش و تفریح شهروندان کشور بد نیست بدانید بوستان جوانمردان بخش اعظمی از پروژه تفریحی گردشگری رود دره تن به حساب می آید پروژه ای که در حدود 150 هکتار وسعت در حد فاصل پل امام زاده داوود(ع) تا بزرگراه تهران، کرج واقع شده است.

در فاز اول این پروژه با مساحتی حدود 50 هکتار از پل شهیدهمت تا شهیدحکیم به تفرجگاه جدید مردم تهران تبدیل شده و در فاز دوم نیز با مساحتی بالغ بر 80 هکتار در آینده ای نزدیک کلید می خورد.

عملیات احداث پروژه بوستان جوانمردان از اواسط سال 88 آغاز شد و مسئولیت ساخت این بوستان به منطقه 5و 22 واگذار شده است.

از اهدافی که در ساخت این بوستان مورد توجه قرار گرفته افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران و ایجاد منطقه ای گردشگری و تفریحی، دستیابی به استانداردهای زیست محیطی، پیشگیری از تهدیدات اجتماعی و همچنین هویت بخشی به پهنه دو دره حفاظت از طبیعت پیرامون است.

در این بوستان یکی از بزرگترین آمفی تئاترهای چادری کشور در مساحت دو هزار و 400 متر مربع ساخته شده سازه این آمفی تئاتر که دارای 2 سن و گنجایش پذیرش هزار و 200نفر است به گونه ای طراحی شده که علاوه بر زیبایی نمای عمومی سالن، از انعکاس اشعه ماورای بنفش نور خورشید نیز جلوگیری می کند.

البته برای آمدن به این بوستان دیگر جای نگرانی برای پارک خود و نیز وجود ندارد و فضای لازم برای پارک 700خودرو نیز فراهم شده است.

همچنین همه امکانات تفریحی از جمله محور پیاده روی، درشکه سواری دوچرخه سواری، فضای بازی برای سنین مختلف،‌ تنیس، اقلیت مجموعه را پل و فضای بازی های فوق مدرن مکانیکی و سایت شطرنج تنیس روی میز و فوتبال دستی نیز در نظر گرفته شده است.

فستیوال آب و نور و موسیقی و روشنایی با تیم هدفمند و وجود 100 تندیس مختلف از افراد مختلف از دیگر امکانات تفریحی گردشگری در بوستان در غرب پایتخت است./ز

برچسب ها: دره کن ، تفرجگاه ، فرحزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار