مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 850 مرکز کانون در کشور وجود دارد، گفت: باید تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد مراکز کانون به دو هزار مرکز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید صادق رضایی در کرمانشاه اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان با این تشکیلات و عملکرد در نوع خود در جهان بی بدیل است و تنها مرکز کودکان در دنیاست که مستقل از نهادهای بزرگسالان فعالیت می کند.


وی ادامه داد: در حال حاضر کانونهای پرورش فکری کودکان در 40 حوزه مختلف ارائه خدمت می کنند و حدود چهارهزار نفر در سراسر کشور در این مراکز برای کودکان کار می کنند. باید ضمن توسعه کمی فضاها و امکانات کانون، بر کیفیت ارائه خدمات نیز اضافه شود و همچون گذشته این مراکز در بخش فرهنگی الگوی کشورهای دیگر باشند.


مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان همچنین با توجه به نقش مهم این کانونها در مقابله با تهاجم فرهنگی تصریح کرد: در سه بخش سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرای سیاستها همواره مقابله با جنگ نرم را مد نظر داشته و تلاش می کنیم ایام فراغت دانش آموزان را به گونه ای متناسب با فرهنگ بومی کشور غنی سازی کنیم که این مهم همکاری و یکپارچگی دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش و رسانه ها را می طلبد.


رضایی از تولید بازی رایانه ای کاملا ایرانی «گنج پنهان» در آینده نزدیک خبر داد و افزود: باید الگوهای اصیل و معاصر ایرانی را در قالب برنامه های فرهنگی و بازی های یارانه ای به نسل جوان معرفی کنیم. با تاکید بر اینکه در کشور هیچ تفاوتی بین امکانات مراکز کانون برای دختران و پسران وجود ندارد، در اکثر موارد حضور دخترها در کانون 60 درصد و حضور پسرها 40 درصد می باشد.


به گفته این مقام مسئول، متوسط کتابخانه سیار برای هر استان دو کتابخانه می باشد که تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم به پنج کتابخانه برای هر استان ارتقا می یابد./س





برچسب ها: مراکز ، کانون ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.