فرماندار مه ولات گفت: افت شديد منابع آبي در دشت مه ولات، اين شهرستان را در اولويت بهره مندي از منابع آبي غير محلي تعريف شده براي استان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، علي حاجي عرب در جلسه آموزشي كارشناسان صنعت كشاورزي اين شهرستان با بیان این مطلب افزود: هر چند با همت كشاورزان و دستگاه هاي مربوطه خاموش كردن 75 روزه چاه هاي آب كشاورزي موجب كند شدن اين افت شده اما برداشت هاي بي رويه از ذخاير آبي در سال هاي اخير و خشكسالي های پي در پي، برداشتن گام هاي موثرتر و برنامه ريزي دقيق تر را به يك ضرورت تبديل كرده است.

وي از مه ولات به عنوان شهرستاني پيشگام در اجراي طرح اصلاح الگوي كشت ياد كرد و اظهار داشت: با پيگيري اداره جهاد كشاورزي مبلغ يك ميليارد و 500 ميليون ريال براي تكميل مطالعات اين طرح اختصاص يافته است.

رييس كارگروه توسعه بخش كشاورزي مه ولات با اشاره به تناسب كشت محصولاتي چون پسته و انار با اقليم منطقه اظهار داشت: كاهش سطح زير كشت گندم و جو از 7 هزار به 2 هزار هكتار و ايجاد باغات پسته به جاي آن از جمله اقدامات موثر در اين زمينه طي سال هاي اخير است.

حاجی عرب با اشاره به بازديد اخير قائم مقام توليت آستان قدس رضوي از شهرستان گفت: با توافقات صورت گرفته تبديل زمين هاي مزروعي موقوفه حوالي روستاي همت آباد به باغات پسته در آينده نزديك اجرايي خواهد شد./س

برچسب ها: اصلاح ، الگو ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.