" مارتين نسيرکي " سخنگوي دبيرکل سازمان ملل متحد گفت : همانطور که بارها اعلام شده ، ايران بخشي از راه حل بحران کنوني در سوريه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ مارتين نسيرکي در سازمان ملل گفت: کوفي عنان، نماينده ويژه مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب دوشنبه با وزير امور خارجه ايران در تهران ديدار و در مورد اوضاع سوريه گفتگو کرد.
وي افزود: عنان امروز نيز در بغداد با نوري مالکي، نخست وزير عراق ديدار و درباره مسائل مربوط به سوريه مذاکره کرده است.

سخنگوي دبيرکل سازمان ملل افزود : نماينده ويژه مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب پس از ديدار با آقاي صالحي در تهران، روز سه شنبه بيستم تير در نشستي خبري به سئوالات مختلف پاسخ داد که متن آن در بخش اسناد رسانه اي سازمان ملل موجود است.

نسيرکي همچنين گفت: بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل متحد نيز يکشنبه با وزير امور خارجه ايران در توکيو پايتخت ژاپن ديدار کرد.
وي افزود: همانطور که بارها دبيرکل سازمان ملل و نماينده ويژه مشترک اعلام کرده اند، ايران بخشي از راه حل براي بحرانهاي سوريه است.

براساس اين گزارش ، قرار است کوفي عنان امروز از طريق ويدئو کنفرانس، اعضاي شوراي امنيت را در جريان ديدارهاي اخيرش با مقامات دو کشور ايران و عراق قرار دهد.
سخنگوي دبيرکل سازمان ملل تاکيد کرد: نگراني هايي درباره انتشار اوضاع سوريه به ديگر مناطق وجود دارد و به همين دليل سازمان ملل از نزديک اوضاع سوريه را زير نظر دارد.

وي در مورد آخرين وضع ناظران سازمان ملل در سوريه نيز گفت: تصميم گيري در مورد تمديد مدت ماموريت و افزايش شمار ناظران سازمان ملل در سوريه به عهده شوراي امنيت است.
وي افزود: هاروه لادسوس، معاون دبيرکل سازمان ملل در عمليات حفظ صلح قرار است روز چهارشنبه جزئيات بيشتري را به اعضاي شوراي امنيت ارائه دهد.
در نشست خبري سخنگوي دبيرکل سازمان ملل متحد، متن سخنان کوفي عنان در تهران نيز در اختيار خبرنگاران قرار گرفت.

طبق اين متن، نماينده ويژه مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب به منظور يافتن راه حل مسالمت آميز براي حل بحران سوريه به منطقه سفر کرده است.
عنان به ديدار هفته گذشته و تماس تلفني با وزير امور خارجه کشورمان نيز اشاره و افزوده که علاوه بر ديدار با وزير امور خارجه ايران، با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه  نيز ديدار و گفتگو کرده است.
عنان در نشست خبري تهران گفته است: به منظور دريافت حمايت و همکاري ايران در تلاش هايش براي حل بحران سوريه با وزير امور خارجه ايران ديدار کرده است و ادامه همکاري با وزير امور خارجه و دولت ايران را براي حل بحران خواستار است.

کوفي عنان در اين متن خبر از قول علي اکبر صالحي، وزير امور خارجه ايران گفته است که صالحي تاکيد دارد، اگر تلاش هاي واقعي به منظور حل صلح آميز موضوع سوريه به سرانجام نرسد، اوضاع از کنترل خارج شده و بحران در همه منطقه منتشر خواهد شد و پيامدهاي آن نيز از تصور همگان فراتر خواهد بود.
عنان در اين نشست خبري خود در تهران تاکيد کرده است ايران مي تواند در حل بحران سوريه نقش ايفا کند و سفر وي به تهران نيز نشان دهنده اعتقاد وي به اين مطلب است.
برچسب ها: ایران ، سوریه ، عنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار