"ربانه" دختر بچه 9 ساله اهل گاتینو در کانادا به دلیل خوداری از برداشتن روسری خود در جریان بازی نهایی مسابقات فوتبال، مجبور شد در خارج از زمین به تماشای بازی بپردازد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جلوگيري از حضور اين دختربچه فقط چند روز بعد از لغو ممنوعيت استفاده از روسري توسط شوراي اتحاديه بين المللي فوتبال "فيفا" صادر شده است.

اين اتحاديه در وب سايت خود اعلام كرده است كه هيچ مورد پزشكي در رابطه با صدمه وارد كردن پوشش روسري وجود ندارد. به "ريانه بتاتي" گفته شده بود كه به خاطر مسائل ايمني روسري خودش را بردارد ولي او از اين كار خوداری کرد.

  "ريانه" درگفت و گو با«سیتیزن این فرانس» گفت: « این مسئله مرا بسیار غمگین کرد، من عاشق فوتبال هستم، من عادت دارم بدوم و کار تیمی بکنم. من واقعاً این ورزش را دوست دارم.»


 مارک اس تی آمور، رئیس تورنمنت گاتینو می گوید تا وقتی که اتحادیه بین المللی فوتبال درباره طرح، رنگ و مواد ره کار رفته در روسری ها در جریان بازی ها تصمیم گیری نکند، روسری از هر نوعی همچنان ممنوع خواهد ماند. اتحادیه فوتبال منطقه ای گاتینو تاکید دارد که در این باره تصمیم درستی گرفته است.

روز پنجم جولای، شورای اتحادیه بین المللی فوتبال به اتفاق آرا پوشش روسری را به طور موقت برای یک دوره آزمایشی تایید کرد. این اتحادیه در نشست ماه اکتبر خود درباره طرح، رنگ و مواد روسری تصمیم گیری خواهد کرد. اس تی آمور می گوید: « برای حرکت در این روند، ملزومات خاصی نیاز است.»


بعد از ظهر روز دوشنبه، ریانه در پارک جوکور منطقه گاتینو به همراه دو برادر بزرگ تر خودش در طول زمین فوتبال در حالی می دوید که یک روسری قهوه ای رنگ و پیراهن شماره 7تیم «آتومیک جان»، تیمی را که در آن بازی می کند، به سر داشت.

او بعد از هربار که توپ را به دروازه شوت می کرد، لحظه ای مکث می کرد و زبانش را از کنار دهانش بیرون می آورد، کاری که او برا تمرکز بیشتر در جریان بازی انجام می دهد. ریانه گفت: در روسری ای که به شکلی متناسب روی سرتا زیر یقه پیراهن کشیده شده بود، راحت است. مادر او هم دستی روی پارچه کشید تا نشان دهد که پارچه روسری راحت است.

فاطمه زهره المرحوم گفت: « این کار بی معنا بود. ببینید؛ این تکه ای پارچه است.»

"ریانه" با وجود همه مخالفت هایی که شده بود، اجازه پیدا کرد روز جمعه و همچنین روز شنبه در بازی ها حضور پیدا کند ولی از شرکت در بازی های بعدی او جلوگیری شد.

المرحوم گفت:« به عنوان یک مادر، واقعاً برای دخترم ناراحت شدم و این کار مرا ناامید کرد. او یک بچه است که فقط می خواتس بازی کند ولی به او اجازه ندادند. این عادلانه نیست.»

ریانه با وجود عشقی که به فوتبال دارد، گفت: از اینکه روسری خود را برنداشته خوشحال است. او از اکتبر 2011 از روسری استفاده می کند:« من از روی عشق به خدا تصمیم گرفتم روسری بپوشم. بعضی افراد این کار را نمی کنند، چونکه شهامت کافی ندارند ولی من شهامت این کار را داشتم.»
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: شبانه ، فوتبال ، کانادا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار