تيم ملي واليبال كشورمان علي رغم داشتن شايستگي هاي زياد نتوانست بنا به دلايلي از جمله بدشانسي در رقابت هاي مقدماتي المپيك سهميه حضور در بازي هاي 2012 را كسب كند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، شايد از نگاه برخي ها المپيكي نشدن تيم ملي واليبال ايران به منزلي يك حركت رو به عقب باشد.

اما رشد و پيشرفت فني ملي پوشان كشورمان از نگاهي عميق ، فني و كارشناسانه تا حدي است كه در حال حاضر برترين هاي جهان واليبال از اين تيم دعوت به انجام ديدارهاي دوستانه وتداركاتي مي كنند.

شايد بگوئيم تيم ملي ايران مسافر لندن نيست اما طبق دعوت نامه هاي ارسالي پنج قدرت مطرح و برتر حاضر در المپيك در طول روزهاي اخير يعني چند هفته پيش از شروع اين رويداد بزرگ بازيهاي تداركاتي خواهد داشت.

طبق نامه هاي ارسالي و رايزني هاي انجام شده قرار است تيم ملي تونس كه به عنوان قهرمان قاره افريقا به المپيك راه يافته براي انجام چهار ديدار تداركاتي از تاريخ 21 لغايت 27 تيرماه در تهران حاضر مي شود ملي پوشان كشورمان بعد از اين بازي هاي بنا به دعوت فدراسيون واليبال روسيه عازم مسكو خواهند شد.

دعوت تيم ملي روسيه براي انجام 2 ديدار تداركاتي از تيم ملي ايران برگ زريني بر افتخارات واليبال كشورمان زده است زيرا روس ها علاوه بر قهرماني در قاره سبز داراي عناوين برتر و قدرت بسيار زياد در جهان هستند اين دعوت در حالي بود كه مسئولان فدراسيون ايران اعلام كردند كه ما نمي توانيم در زمان پيشنهادي آنها تيم ملي را به مسكو اعزام كنيم اهميت بازي تداركاتي با ايران براي طرفين روس تا حدي بود كه آنها اقدام به تغيير زمان اين ديدار كردند.

تيم ملي ايران پس از انجام بازي با روسيه به كشور لهستان سفر كرده و با حضور در مسابقات جام واگنر مقابل تيم هاي ملي آلمان ،آرژانتين و لهستان سه تيمي كه خود را براي المپيك آماده مي كنند بازي خواهد كرد.

حضور در مسابقات المپيك براي هر مجموعه اي يك افتخار است اما در شرايط كنوني كه مسئولان فدراسيون تمام هم و غم خود را روي رشد فني واليبال ايران در سطح كلان گذاشته اند توانستند باادامه همكاري با ولاسكو به عنوان يك مربي سرشناس و صاحب نام وجهه و اعتبار اين رشته را ميان بزرگان جهان چندين برابر كنند.

اگر بخواهيم با نگاهي فوتبالي به دعوت نامه هاي ارسالي توجه كنيم كشورهايي كه خواهان انجام بازي تداركاتي با تيم ملي واليبال ايران هستند در فوتبال به مثابه كشورهاي برزيل ، آرژانتين ،  اسپانيا و ... هستند .

پس نبايد رشد واليبال ايران را تنها با كلمه المپيكي شدن و يا نشدن زير سوال برد در يك كلام بايد گفت كه واليبال كشورمان پيشرفت محسوسي داشته و حتي تيم هاي مطرح جهان هم آن را تاييد مي كنند نبايد منكر آن شد.
گزارش از انسيه ورزنده

برچسب ها: والیبال ، حسرت ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار