نماينده ايران در اجلاس مجمع مجالس آسيايي گفت: جمهوري اسلامي ايران آماده است تجربيات خود را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در اختيار ساير كشورها قرار دهد.

حسين اميري خامكاني نماينده مردم زرند در مجلس شوراي اسلامي در حاشيه نشست كميته دائمي امور اجتماعي و فرهنگي مجمع مجالس آسيايي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه مبارزه با مواد مخدر بايد به صورت جدي توسط اين مجمع پيگيري شود، گفت: مبارزه چندين ساله جمهوري اسلامي ايران با ترانزيت مواد مخدر كه چندصد شهيد و مجروح و ميلياردها دلار هزينه صرف آن شده است بايد دستور كار ساير كشورهاي آسيايي نيز قرار گيرد تا مانع از ترانزيت اين مواد به ساير كشورها شوند.

وي در ادامه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر بوده و اين در حالي است كه كشورهاي غربي هيچ گونه عكس‌العملي به اين موضوع ندارند و جمهوري اسلامي ايران نيز براساس اصول انسان‌دوستي اقدام به چنين كاري مي كند.

نماينده ايران در مجمع مجالس آسيايي همچنين افزود:‌ جمهوري اسلامي ايران آماده است تجربيات 33 ساله خود در زمينه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق را در اختيار ساير كشورها جهت مقابله با اين پديده شوم قرار دهد.

نماينده مردم زرند در خانه ملت در پايان خاطرنشان كرد: از مجمع مجالس آسيايي (APA) درخواست شد كه كشورهاي عضو مكلف شوند تا در بحث مبارزه با ترانزيت و مواد مخدر همكاري‌هاي لازم را انجام داده و دولت‌هاي خود را جهت مبارزه با اين امر تشويق كنند.

/س2

 

برچسب ها: مواد ، اولویت ، اجلاس ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار