برای نخستین بار در کشور سیستم جامع جمع آوری و یکپارچه سازی داده های تصادفات در شیراز راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس در این سامانه اطلاعات اورژانس ، پزشکی قانونی و بیمارستان های مرتبط با اورژانس و نیروی انتظامی تجمیع شده است .

رییس مركز سیاستگذاری سلامت استان فارس با اشاره به ضرورت راه اندازی این سامانه گفت: از پارسال تا کنون 32 هزار و 910 نفر در شیرازمصدوم به مراكز بهداشتی درمانی شیراز انتقال یافته اند كه آمار بالایی است .

كامران باقری لنكرانی گفت: سامانه جامع جمع آوری و یكپارچه سازی داده های تصادفات در فارس شاخص های آماری در باره مصدومان را اندازه گیری می كند و اطلاعات جامعی به دست می دهد .

وی افزود : این سامانه اطلاعاتی در باره سطح هوشیاری مصدومان ، نحوه انتقال آنان به بیمارستان ها ، علت فوت ، زمان رسیدن ماموران اورژانس بر بالین مصدومان و اطلاعات مشابه را به پزشک می دهد که این امر در كاهش و كنترل تصادفات و تلاش برای نجات جان مصدومان كمك می كند.

لنکرانی افزود : در حال حاضر اطلاعات اورژانس ، پزشکی قانونی و بیمارستان های مرتبط با اورژانس در این سیستم تجمیع شده است و در مورد تجمیع اطلاعات نیروی انتظامی نیز تا 70 درصد پیشرفت داشته ایم .

رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این مراسم گفت:متاسفانه بیشتر تلفات جاده ای در استان فارس در گروه سنی 10 تا 40 رخ می دهد كه نیروی فعال جامعه را تشكیل می دهند .

محمد هادی ایمانیه گفت : اولویت نخست ما این است كه با ساماندهی اطلاعات و آمارها برنامه ریزی مناسبی برای كاهش تصادفات و تلفات و حوادث انجام دهیم.

سامانه جامع جمع آوری و یكپارچه سای داده های تصادفات در فارس در حال حاضر در محدوده شهر شیراز راه اندازی شده است و طی دو سال آینده در استان فارس اجرایی خواهد شد./س
برچسب ها: سیستم ، داده ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.