معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: شهریورماه امسال ایستگاه مطالعه محافل عمومی کشور با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  مجد‌الدین معلمی امروز در همایش کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در سرعین افزود: قرار است در این ایستگاه‌ها کتاب‌های فاخر و جدید با تیراژ 200 هزار توزیع شود تا مردم بتوانند از این منابع استفاده کنند.

وی گفت: ما با دو هدف این جلسات و نشست‌ها را برگزار می‌کنیم در کنار بحث‌های کارشناسی در حوزه فرهنگی، گرامیداشت دیدار تاریخی کتابداران سراسر کشور با مقام معظم رهبری که این دیدار گوارا‌ترین و ماندگار‌ترین دیدار کتابداران و اهالی حوزه فرهنگ و کتاب با رهبر انقلاب بود.

معلمی موضوع رواج و نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از بحث‌های کلیدی و مورد انتظار مقام معظم رهبری توصیف کرد و افزود: همه دستگاه‌ها مسئول هستند تا در این مسیر یاریگر نهاد کتابخانه‌ها باشند تا به صورت مشخص فرهنگ مطالعه در کشور فراگیر و گسترده شود.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های کشور در ادامه گفت: برای اولین بار مصوبه شورای فرهنگی از بودجه و اعتبار برخوردار شد و ما توانستیم برای این حوزه اعتبار جداگانه‌ای را اخذ کنیم./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.