مسئول بسيج دانشگاه شهيد رجايي گفت: برخورد غيرمنطقي با دانشجويان ترس از نقد را در بين آن‌ها همه‌گير مي کند؛ لذا مسئولين به جاي برخورد چکشي، رفتار معقول تري را پيش گيرند.

محمدمهدي انصاري مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد رجايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به صدور حکم قضايي براي امير حسين ثابتي(مسئول اسبق بسيج دانشگاه تهران) گفت: فضاي دانشگاه بايد به گونه اي باشد که دانشجو آزادي بيان داشته باشد اما اينگونه برخوردهاي غير منطقي باعث انسداد راه  پيشرفت دانشجويان مي شود.

وي افزود: مسئولين ابعاد عمل‌گرايانه را مي بينند اما دانشجويان بحث نظري مي کنند و به عمل گرايي کاري ندارند، در صورتي که عمل و نظر، لازم و ملزوم و مکمل يكديگر هستند و اين نتيجه اي غير عقلاني خواهد داشت در حالي که دانشجو بايد به راحتي تفکر کند، فضاي نقد داشته باشد اما  با مخالفت مواجه مي شود.

وي تصريح کرد: دانشجويان با انتقادات خود، حدود الهي و مصلحت نظام را زير سوال نبرده اند بلکه فقط نظر داده و فضاي کشور را نقد کرده اند درحالي که بسياري از مسئولين هم اشتباه مي کنند اما آنها با مخالفت مواجه نمي شوند.

انصاري با توجه به جلوگيري مسئولان از بحث هاي تئوري گفت: اين عمل سد راه  رشد دانشجو شده و باعث مي شود  دانشجو نسبت به مسائل کشور بي تفاوت باشد و اين به يک امر همه‌گير تبديل مي شود که دانشجويان با ديدن اين مخالفت ها و رفتن به کميته انضباطي و صدور حکم قضايي از نقد فضاي کشور و دانشگاه مي هراسند.

وي خاطر نشان کرد: مسئولين به جاي برخورد چکشي و غير منطقي عقل را پيش گيرند و به دانشجويان بها دهند.

مسئول بسيج دانشگاه شهيد رجايي در پايان گفت: تأكيد مقام معظم رهبري بر تشکيل کرسي هاي آزاد انديشي و مناظره براي اين است که به تفکر دانشجو بها داده شود تا باعث رشد و تعالي آنان شود اما اينگونه برخوردها نه تنها باعث رشد نمي شود بلکه فرامين مقام معظم رهبري نيز اجرا نمي شود.
/ش3
برچسب ها: بسیج ، ابعاد ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار