يك كارشناس سياست خارجي گفت: مهم‌ترين هدف مرسي براي ديدار از عربستان عبور از چالش هاي پيش روي داخلي و خارجي است.

رضا طلايي نيك در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينكه مصر در آغاز راه انقلاب قرار دارد و قطعا اين کشور چالش هايي در پيش روي خواهد داشت، افزود: مرسي براي دستيابي به اهداف انقلاب، نياز به تحول بنيادي در سياست هاي منطقه اي خود دارد و لذا مهار شبكه هاي امنيتي دشمن و مداخله صهيونيست ها در سرنوشت منطقه اي مصر يكي از مطالبات مردمي است.

وي با بيان اينکه نزديكي مصر به برخي از دولت هاي همسو با صهيونيست‌ها و غرب به آرمان‌ها و مطالبات اصولي مردم آسيب خواهد زد تصريح كرد: مرسي براي رسيدن مردم به اهداف و خواسته هاي انقلابي خود بايد در جبهه مقاومت و صيهونيستي قرار گيرد و لذا اتخاذ سياست هاي تعاملي مصر با كشورهاي منطقه نياز به تحول بنيادين خواهد داشت.

وي افزود: شايد سفر مرسي به عربستان كه از حاميان رژيم صهيونيستي در منطقه است چالش هايي را ايجاد كند و شاید هم اين سفر تنها به لحاظ اقتصادي بتواند براي مصري ها به صرفه باشد.

اين كارشناس سياست خارجي گفت: از عمده ترين اهدافي كه مي توان به اين سفر اشاره كرد بازيابي جايگاه از دست رفته مصر در منطقه و تلاش براي ساماندهي چالش هاي داخلي و كنترل عوامل خارجي است.

طلايي نيك در پايان خاطر نشان كرد: مرسي شرايط دشوار و پيچيده اي را در رويكردهاي داخلي و منطقه اي خود، پيش رو دارد كه براي فائق آمدن بر آن بايد بازماندگان رژيم مبارك را از قدرت خارج كند.
/ش3
برچسب ها: عربستان ، طلایی نیک ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار