يک کارشناس سياست خارجي گفت: بيداري اسلامي در عربستان به سرعت در حال گسترش است و به رغم سرکوب شديد نيروهاي امنيتي آل سعود، اعتراضات مردم درحال افزايش است.

حسن لاسجردي در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره گسترش بیداری اسلامی در منطقه به ویژه در عربستان  گفت: مشکلات داخلي زيادي دامن گير عربستان است و جنگ پنهاني در بين شاهزادگان براي جانشيني ملک عبدالله درحال وقوع است.

وي تصريح کرد: قدرت نفوذ شيعه روز به روز در بين مردم عربستان درحال افزايش است به طوريکه با دستگيري عالم شيعي به نام نعر باقر آل نعر که امام جماعت منطقه شيعه نشين العواميه  است به سرعت ما شاهد قيام و تظاهرات مردم عربستان هستيم در حالی که نيروهاي امنيتي عربستان شهر العواميه و کل منطقه الشرقيه را به پادگان نظامي تبديل کرده اند.

لاسجردی افزود: جريان شيعي يک رقيب سرسخت براي حاکميت آل سعود محسوب مي شود و ترس از به قدرت رسيدن حکومتي شيعي در عربستان و محبوبيت مذهب شيعه در بين مردم باعث دستگيري اين عالم شيعي شده است.

وي تأکيد کرد: جريان شيعي يک رقيب پرقدرت براي آل سعود محسوب شده و نفوذ و تأثيرگذاري شيعه در عربستان حقيقتي انکار ناپذير است.

اين کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: سکوت وقيحانه سازمان هاي بین المللی خود مهر تأييدي بر ناکارآمدي اين اقدام شوم حکام آل سعود و دليلي قاطع بر شريک جرم بودن با آل سعود براي کشته و مجروح ساختن ده ها نفر از مردم بي گناه عربستان است./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار