تفاهم‌نامه گسترش همكاري دو جانبه بين شركت پشت و مركز توسعه‌ي فن‌آوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تفاهم‌نامه‌ دو جانبه همكاري میان مركز توسعه‌ي رسانه‌هاي ديجيتال و شركت پست به منظور ايجاد و گسترش زمينه‌هاي همكاري دوجانبه در بخش ارائه‌ي خدمات پستي در زمینه های مختلف منعقد شد.
كرباسيان مدير شركت پست جمهوري اسلامي ايران در خصوص خدمات نوین پست  گفت: سرویس كارت پستال الكترونيكي و سامانه‌ي خريد E-Bazar كه فروشگاه‌هاي مختلف در سراسر كشور در اين سايت ثبت‌نام و كالا‌هاي خود را در اين سايت عرضه كردند كه مردم سراسر كشور مي‌توانند از طريق اين دامين نسبت به كالاي مورد نظر خود اقدام كنند.
وي با اشاره به استقبال و فروش خوب محصولات رسانه‌هاي ديجيتال گفت: اين طرح از سوي مركز توسعه‌ي رسانه‌هاي ديجيتال مطرح شده و امروز منجر به انعقاد اين قرار‌داد شده است.
كرباسيان گفت: بخش زيادي از كالاها كه خريد و فروش اينترنتي مي‌شوند، شامل نرم‌افزار‌هاي متعدد است كه مي‌تواند بخش خوبي از بازار الكترونيك متعلق به رسانه‌هاي ديجيتالي باشد.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي الكترونيكي سايت اين شركت ادامه داد: به‌طور مثال مي‌توان به فروش اينترنتي كارت‌هاي پستال عيد نوروز، روز مادر و نيمه شعبان اشاره كرد كه افراد پس از سفارش كارت و پيام مورد نظر، از طريق سايت با پرداخت مبلغ 600 تومان مي‌توانند نسبت به خريد اين كارت‌ها اقدام كنند. 170 كارت‌پستال براي عيد نوروز از خارج از كشور درخواست و توزيع داشتيم.
او با اشاره به ديگر فعاليت‌هاي شركت پست از طريق سايت گفت: رهگيري محصولات از ديگر اقداماتي است كه با استفاده از باركد نامه توسط فرستنده پيگيري مي‌شود.
كرباسيان تصريح كرد: پس از نصب دستگاه‌هاي PDA تعداد 1500 دستگاه در شبكه راه‌اندازي شد و اميدواريم تعداد اين دستگاه‌ به سه هزار عدد افزايش يابد و بتوانيم امضاي ديجيتال را كه با استفاده از قلم نوري گرفته مي‌شود، وارد اين نرم‌افزار كنيم.
مدير شركت پست جمهوري اسلامي ايران گفت: ترافيك اين شركت به 800 ميليون مي‌رسد و  این میزان به نسبت سایر شرکت ها قابل توجه است و سه هزار و 700 نوع خدمت در ميان استان‌هاي براي شركت پست كه كليه‌ي نامه‌هاي اداري‌شان به صورت الكترونيك انجام می شود.
وي افزود: در حوزه خدمات دولت الكترونيك هم‌ با  قرار‌دادي اینچنینی كه با وزارت نفت داشتيم نزديك به 60 باجه آنلاين فراهم شده در خصوص کارت های سوخت خدماتي ارائه کنیم.
در ادامه حسن عليزاده - رييس مركز فناوري اطلاعات و توسعه رسانه‌هاي ديجيتال با اشاره به  ضعيف‌ بودن شبكه‌ي توزيع و فروش محصولات گفت: هفته‌ي آينده شبكه‌ي توزيع مويرگي محصولات دو هزار و 500 فروشگاه و هايپرماركت به صورت اينترنتي و مجازي با همكاري وزارت ارشاد انجام مي‌شود.
وی افزود: شركت پست در حوزه‌ي خدمات روستايي با راه‌اندازي 200 نقطه‌ي ICT پیشرفت خوبی براي توسعه‌ي E- Bazar  داشته و با انجام آن در 800نقطه استان فارس بصورت پايلوت گام های موثری برای توسعه این بخش برداشته شده است.
در اين نشست حسن عليزاده  رييس مركز توسعه فن‌آوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال ارشاد به عنوان طرف اول تفاهم‌نامه و محمدحسن كرباسيان مدير شركت پست جمهوري اسلامي ايران به عنوان طرف دوم تفاهم‌نامه قرار‌داد  امضا كردند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار