معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : عدالت در سلامت ، کاهش هزینه های بهداشت و درمان ، دسترسی آسان به پزشک ، پیشگیری ، تشخیص زودهنگام و درمان مناسب بیماری از اهداف مهم اجرای این طرح است .

  گرکانی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اعلام این خبر افزود : بیمار ابتدا به پزشک خانواده مراجعه و طبق تشخیص وی پزشک متخصص انتخاب و درمان ادامه پیدا می کند و در واقع نوع خدمات تغییری نمی کند فقط خدماتی که اکنون ارائه می شود نظم می گیرد .

وی کاهش سرگردانی بیماران و درمان رایگان را از مزایای طرح اعلام کرد و اظهار داشت : مردم خارج از سیستم ارجاع نیز می توانند درمان خود را پیگیری کنند اما اگر بخواهند از سیستم بیمه استفاده کنند باید حتما در طرح ارجاع پزشک خانواده قرار گیرند .

گرکانی  تاکید کرد :  در این طرح اورژانس ها موظفند بیماران را بدون ارجاع پزشک خانواده پذیرش کنند .

وی  خاطرنشان کرد : تاکنون 350 پزشک / 340 پرستار و 317 ماما برای شرکت در طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده اند و هر تیم سه نفره پزشکی می تواند 2500 نفر را تا شعاع 5/1 کیلومتری زیرپوشش قرار دهد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان  یادآور شد : سرشماری تاکنون در شهرستانهای سیرجان ، کرمان و زرند پایان یافته و اطلاعات خانوارها در سامانه به ثبت رسیده و در تمام کشور با یک کد رهگیری در دسترس پزشکان قرار می گیرد ./س.

برچسب ها: اجرای ، طرح پزشک ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.