ادعای مضحک حمایت گروهک تروریستی منافقین از مردم سوریه در حالی مطرح می شود که این گروهک تروریستی زمانی نه چندان دور عامل کشتار کردهای بی گناه شمال و شیعیان جنوب عراق بر ضد دیکتاتوری سابق این کشور بود.

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سایت های وابسته به گروهک تروریستی منافقین تلاش می کنند به هر طریقی که شده خود را حامی تحولات کشورهای عربی منطقه نشان دهند.

سرکردگان این  گروهک تروریستی حتی در مقطعی خود را الگوی انقلاب های عربی معرفی کرده و با این ادعای مضحک  مدعی بودند قیام های کشورهای عربی به تاسی از گروهک تروریستی منافقین شکل گرفته  است!

براساس این گزارش که به نقل از انجمن قربانیان تروریسم در خاورمیانه مطرح شده، در این میان تحولات داخلی سوریه برای آنها تفاوت ویژه ای داشته و دارد، سرکردگان گروهک تروریستی منافقین به دلیل نقش چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه و حل بحران در سوریه ، تمرکز بیشتری روی این کشورداشته  و خود را حامی دو آتیشه مخالفان حکومت سوریه نشان می دهند.

 این همزاد پنداری تا جایی پیش می رود که شهر "حمص" سوریه و پادگان مخوف اشرف در یک ردیف قرار داده و در یک جایگاه ستایش می شوند.

 شکی نیست حمایت از دموکراسی و آزادی خواهی یک ارزش است اما وقتی پای یک گروهک  تروریستی به میان می آید موضوع فرق می کند.

 ادعای مضحک حمایت  گروهک تروذیستی منافقین از مردم حمص و سوریه در حالی است که این گروهک تروریستی زمانی نه چندان دور عامل سرکوب قیام های آزادی خواهی کردهای شمال و شیعیان جنوب عراق بر ضد دیکتاتوری سابق عراق بودند.

 درحال حاضر38 نفر از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین به اتهام جنایت جنگی بر  ضد کردهای شمال و شیعیان جنوب عراقی از سوی دادگاه فدرال این کشور تحت تعقیب هستند.

یکی از دلایلی که مسعود رجوی دیگر سرکرده گروهک تروریستی منافقین در انظار عمومی ظاهر نمی شود و زندگی مخفیانه در پیش گرفته ترس از رسیدگی به این جنایت ها از سوی عراقی هاست.

** جریان سرکوب کردها  توسط  گروهک تروریستی منافقین

در زمان رژیم دیکتاتور سابق عراق، حقوق اقلیت های دیگری چون کردها و اکثریت شیعیان نادیده گرفته می شد، این امر در خصوص کردها به مراتب بدتر بود و آنها مدام با حکومت دیکتاتور سابق عراق در تقابل و درگیری بودند.

 در سال 1991 با پایان هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، رژیم دیکتاتور سابق عراق به منظور جبران ناکامی ها  در جنگ علیه کشورمان، دست به یک تصمیم عجیب زد و آن تهاجم به خاک کویت بود. این اقدام مداخله غرب را به دنبال داشت که در نتیجه آن ارتش بعث از خاک کویت بیرون رانده شد.

 شیعیان و کردها که از تبعیض شدید و تظلم رژیم دیکتاتور سابق عراق به ستوه آمده بودند از این فرصت استفاده کرده و برای سرنگونی این دیکتاتوراقدام کردند، در چنین شرایطی ارتش عراق که شدیدا تحلیل رفته بود گروهک تروریستی منافقین را وارد میدان کرد.

اعضای گروهک تروریستی منافقین در یک اقدام جنایتکارانه که متشکل از شبه نظامیان بود و با حمایت کامل مالی و تسلیحاتی دیکتاتور سابق عراق در چندین پادگان نظامی این کشور از جمله همین پادگان مخوف اشرف مستقر شده بودند.

شبه نظامیان گروهک تروریستی منافقین در عملیات های مختلفی قیام کردها و شیعیان بر ضد رژیم دیکتاتور سابق را سرکوب کردند، آمار قربانیان این سرکوب ها هنوز کاملا مشخص نیست اما شواهد اولیه از  چند ده هزار قربانی حکایت دارد.

نیویورک تایمز سه ماه بعد از سقوط دیکتاتور سابق عراق در سال 2003  در گزارشی می نویسد: در عراق با هر کس که صحبت می کردیم٬ از گروهای حقوق بشری گرفته٬ تا فرماند هان کرد و افسران اطلاعاتی عراق همه به یک موضوع اذعان داشتند: " در سال ۱۹۹۱ (در جریان جنگ اول عراق و آمریکا) گروهک تروریستی منافقین و تانک هایشان نیروهای پیش قراول دیکتاتور سابق عراق در سرکوب قیام کردها و شیعیان عراقی بودند."

اما ادعای مضحک حمایت سرکردگان گروهک تروریستی منافقین از مردم سوریه با چنین سابقه ای که در سرکوب قیام آزادی خواهی مردم عراق دارند این سوال را در ذهن مطرح می کند که مریم رجوی این سرکرده جنایتکار گروهک تروریستی منافقین کشتار کردها و شیعیان عراق را به یاد می آورد؟/پ3  
     
**گزارش// فاطمه نوروزی
برچسب ها: منافقین ، کشتار ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار