مدیر سایت مجتمع پتروشیمی مهاباد گفت: این مجتمع یكی از بزرگترین واحدهای اقتصادی شمال غرب كشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه فرهاد دانش، در حاشیه بازدید جمعی از معتمدان مهاباد از این مجتمع اظهار داشت: بهره برداری از این مجتمع عظیم، كه در ساخت آن از آخرین فناوری روز جهان استفاده شده موجب پویایی و شكوفایی اقتصاد منطقه خواهد شد.

وی میزان سرمایه گذاری ریالی پیش بینی شده برای احداث این مجتمع را 9 هزار میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: تمامی كارهای نصب تجهیزات این مجتمع با وجود تمامی تحریم ها به دست كارشناسان و نیروهای داخلی انجام می شود.

دانش اضافه كرد: با ساخت این مجتمع، سالیانه 324 هزار تن خوراك مورد نیاز آن نیز از طریق خط لوله اتیلن غرب كشور به طول یك هزار و 480 كیلومتر تامین خواهد شد.

وی افزود: این خط لوله، كه تامین كننده اتیلن پتروشیمی مهاباد است، از عسلویه در استان بوشهر و محل اجرای طرح های توسعه پارس جنوبی شروع می شود و در مسیر خود از استان های فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، كرمانشاه، همدان و كردستان می گذرد و به آذربایجان غربی و در نهایت مجتمع پتروشیمی مهاباد منتهی می شود.

دانش گفت: با آغاز به كار فعالیت این مجتمع سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبك و سنگین و 30 هزار تن 'بوتن یك' تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.

مجتمع پتروشیمی مهاباد در 14كیلومتری این شهر احداث می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.