آیا وسواس هم مانند بیماری های دیگر قابل درمان است ؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک وسواس هم مانند بيماري‌ هاي جسمي قابل درمان است اگر جدي گرفته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، همان ‌گونه که بيماري جسمي بدون دخالت بيمار بروز مي ‌کند، اختلالات روحي نيز بدون دخالت و خواسته فرد اتفاق مي ‌افتد در حالي که ما از بيماران جسمي تا بهبودي کامل به شدت مراقبت مي ‌کنيم، اما بيماران روحي نه تنها مراقبت و حمايت نمي ‌شوند بلکه با رفتارهاي غلط و حتي عدم حمايت، روند و مدت بيماري آن ها را به تعويق می افتد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، اختلالات رواني از جمله وسواس از طريق روش دارويي و رفتاري قابل درمان است، براي بهبودي کامل يک روش به تنهايي کافي نيست و بايد اين دو روش در کنار هم و به صورت مکمل براي بيمار استفاده شود لذا با توجه به درجه اضطراب و استرس و نوع اختلال بايد ابتدا از درمان دارويي آغاز کرد تا با کاهش ميزان اضطراب، فرد براي درمان رفتاري آماده شود.

بر پایه ی این گزارش : در بيماري وسواس بسيار مهم است که فرد اين بيماري را به عنوان يک اختلال بپذيرد و براي درمان آن اقدام کند؛ چرا که درمان اختلالات رواني بسيار مهم‌ تر از بيماري‌ هاي جسمي است.

بيماري‌ هاي رواني بر خلاف بيماري‌ هاي جسمي دامنه بيشتري تحت تاثير قرار مي ‌گيرد؛ چون علاوه برعملکرد فردي و اجتماعي، خانواده نيز تحت تاثيرات منفي آن قرار مي‌ گيرد و آسيب ‌هاي حاصل از آن به مراتب بيشتر از بيماري‌ هاي جسمي است.

وسواس يک اختلال و يک بيماري است که بايد هرچه سريع ‌تر درمان شود و هرچه زمان اختلالات رواني طولاني ‌تر شود همانند بيماري ‌هاي جسماني مزمن‌ تر شده و به درمان طولاني ‌تري نياز دارد. همچنين مهم‌ ترين عامل در تسريع بيماري ‌هاي رواني، حمايت از آن ها به ويژه حمايت خانواده است؛ چرا که در مواردي رفتار خانواده‌ ها خود به ‌عنوان يک عامل تشديد کننده ي اختلال وسواسي است./س 


برچسب ها: وسواس ، بیماری ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.