بخشدار دشتک چالدران گفت: 1200 هکتار از اراضی کشاورزی چالدران در اثر بارش تگرگ و جاری‌شدن سیل خسارت دید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، سیدمهدی ابراهیم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت راه‌های روستایی و اراضی کشاورزی این بخش نامناسب است و تخصیص فوری ماشین‌آلات سنگین برای لایروبی مسیل‌ها و بازگشایی مسیرها ضروری است.

وی با بیان اینکه بر اثر بارش تگرگ و جاری‌شدن سیل به محصولات گندم، جو و علوفه‌ در وسعت یک‌هزار و 245 هکتار زمین کشاورزی در 12 روستا خسارت وارد شده است، افزود: تخریب چهار دهنه پل روستایی، آب‌گرفتگی 15 واحد مسکونی و تخریب 235 کیلومتر راه بین مزارع از خسارت‌های دیگر وارد شده به بخش دشتک چالدران است.

ابراهیم‌زاده با اشاره به میزان خسارت وارد شده به این بخش گفت: 20 میلیارد ریال خسارت در اثر جاری‌شدن سیل به بخش دشتک چالدران وارد شده است.

وی ادامه داد: بارش تگرگ به مدت 20 دقیقه در این بخش ادامه داشت و خسارت زیادی به راه‌های بین مزارع، پل‌ها، واحدهای مسکونی و زمین‌های کشاورزی بخش آواجیق چالدران وارد کرد.

بخشدار دشتک چالدران خاطرنشان کرد: تامین امنیت و امدادرسانی به موقع به سیل‌زدگان باید در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اقلام امدادی در انبارهای جمعیت هلال احمر چالدران موجود است و در صورت نیاز میان سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان از حوادث توزیع می‌شود.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با فراهم‌کردن تمهیدات لازم در راستای کاهش میزان خسارات وارده برنامه‌ریزی می‌کند./س

برچسب ها: چالدران ، کشاورزی ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.