رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می شود صادرات كالا از این استان طی سالجاری تا مرز 160 میلیون دلار افزایش یابد.

رحمان كرمی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد افزود: سال گذشته 140 میلیون دلار كالا از چهارمحال و بختیاری به دیگر كشورها صادر شد.

وی اظهار داشت: این مهم بیانگر آن است كه واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری در مسیر افزایش صادرات غیرنفتی گام بر می دارد و كالاهای صنعتی این استان با افزایش چشمگیر نسبت به سال گذشته به كشورهای دنیا صادر می شود .

كرمی با بیان فعالیت 32 واحد صنعتی صادركننده در چهارمحال و بختیاری تصریح كرد: محصولات و كالاهای تولیدی این واحدها به 28 كشور صادر می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: لوازم خانگی برقی، سیمان، مغز بادام، موكت، كاشی و سرامیك كالاهای عمده صادراتی استان به كشورهای عراق، افغانستان، هندوستان، امارات متحده عربی و مالزی است .

امسال 78 هزار و 746 تن كالا به ارزش 42 میلیون و 34 هزار و 274 دلار طی سه ماهه نخست سالجاری از استان چهارمحال و بختیاری به صادر شد كه از نظرارزش دلاری 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است./س
برچسب ها: افزایش ، صادارت ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.