رئیس اداره امور فناوری‌ و مكانیزاسیون سازمان جهاد كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این سازمان در تلاش است طی پنج سال آینده اراضی كشاورزی استان را به خاك ورزهای حفاظتی مجهز كند.

روح اله فاطمی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد، حفاظت ازآب و خاك را ازمزایای ماشین آلات وخاك ورز های حفاظتی عنوان كرد و گفت: این تجهیزات، تردد ماشین آلات در اراضی و فرسایش خاك را كاهش داده و به حفظ بقایای گیاه در سطح خاك و رطوبت آن كمك می كند.

فاطمی با بیان اینكه تامین تجهیزات حفاظتی در اراضی نیازمند صرف هزینه فراوان است، تصریح كرد: به كشاورزان توصیه می شود ماشین آلات خود را از شركت های خدمات مكانیزاسیون و كشاورزی تامین كنند .

وی افزود: در حال حاضر بیش از 53 شركت خدماتی در استان به كشاورزان خدمات كشاورزی ارائه می كنند.

فاطمی تصریح كرد: سازمان جهاد كشاورزی آماده همكاری برای ارائه تسهیلات بانكی بسته به نوع ماشین آلات و تجهیزات مدرن كشاورزی است و در زمینه میزان تسهیلات محدودیتی وجود ندارد .

رئیس اداره امور فناوری و مكانیزاسیون سازمان جهاد كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، پراكندگی اراضی كشاورزی را ازعمده مشكلات استفاده ازماشین آلات مدرن در اراضی كشاورزی عنوان كرد و گفت: مالكیت اراضی كشاورزی در این استان بین یك تا پنج هكتار است و این موضوع مدیریت اراضی را با مشكل مواجه كرده است .

به گفته فاطمی بین 20 تا 25 درصد از 278 هزار هكتار اراضی چهارمحال و بختیاری مكانیز ه شده و70 درصد آن نیز قابلیت مكانیزه شدن را دارد./س
برچسب ها: زمین ، خاک ، حفاظتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.