"گيدو وستروله " وزير امور خارجه آلمان روز گذشته با همتاي مصري خود در قاهره ديدار کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری آلمان ؛ وزارت امور خارجه مصر در بيانيه اي اعلام کرد گيدو وستروله و محمدکامل عمرو تحولات مهم منطقه خاورميانه ، روابط و مناسبات دوجانبه و برخي مسائل مهم منطقه اي و بين المللي  را بررسي کردند .

کامل عمرو پس از ديدار با وستروله روابط دو کشور را عالي و مستحکم توصيف کرد . وي يادآور شد مصر با انتخاب رئيس جمهور جديد خود از طريق برگزاري انتخابات آزاد و دموکراتيک در واقع گامي بزرگي را در مسير دموکراسي برداشته است .

براساس اين گزارش ، گيدو وستروله نيز بر پايبندي المان در حمايت از مصر براي پيشبرد دموکراسي در اين کشور تاکيد کرد .
وستروله گفت : « از نظر دولت آلمان مصر کشوري بزرگ و از بازيگران اصلي در چارچوب بهار عربي در منطقه است ».وي افزود مصر دوست بسيار نزديک و از شرکاي اصلي آلمان است و برلين همواره از اين  کشور و توسعه اقتصادي  حمايت مي کند .

وستروله در ادامه اظهار داشت تعداد زيادي از شرکتهاي آلمان خواهان سرمايه گذاري در مصر هستند .
وي همچنين درباره ديدارش با محمد مرسي رئيس  جمهور مصر که قرار است امروز برگزار شود ،گفت :« اين اولين بار نيست که او با مرسي  ملاقات مي کند  زيرا دو طرف پيش از انتخاب مرسي به سمت رياست جمهوري مصر نيز با هم ملاقاتي داشتند».

وستروله اولين وزير خارجه غرب است که پس از انتخابات رياست جمهوري مصر وارد قاهره شد .
وستروله امروز با محمد مرسي و نبيل العربي دبير کل اتحاديه عرب درباره تحولات مهم  منطقه خاور ميانه از جمله اوضاع داخلي سوريه گفتگو خواهد کرد .
برچسب ها: وستروله ، آلمان ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار