سرپرست فرمانداري كاشمر خواستار تخصيص اعتبارات لازم براي انجام عمليات بيابان زدايي و آبخيزداري در شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مهدي محمودي در جلسه كارگروه توسعه بخش كشاورزي كه با حضور مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان برگزار شد گفت: ميزان بيابان هاي واقع در جنوب شهرستان 12 هزار هكتار برآورد شده است.

وي با بيان اينكه شغل 85 درصد از مردم شهرستان به طور مستقيم و غير مستقيم به كشاورزي مرتبط است، افزود: انجام عمليات آبخيزداري به معناي فراهم شدن زيرساخت لازم براي توسعه این بخش است.

سرپرست فرمانداري كاشمر اظهار کرد: مطالعات اين حوزه در بخش كوهسرخ انجام شده و براي اجرا نيازمند تسهيلات است.

محمودي در بخش ديگري از سخنان خود ميزان خسارت ناشي از سيل به باغات، قنوات و منابع طبيعي شهرستان را 260 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت جبران اين خسارات كه كشاورزان 28 روستا را شامل مي شود توجه ويژه مسوولان را می طلبد.

رييس كارگروه توسعه بخش كشاورزي كاشمر وضعيت شهرستان را به لحاظ اقدامات انجام شده در شناسایی اراضی منابع طبیعی به کشاورزان قابل قبول ارزيابي كرد و افزود: هرچند سهميه شهرستان براي واگذاري اراضي قابل كشت شش هزار و 400 هكتار بوده اما با هماهنگي هاي انجام شده نقشه 90 هزار هكتار اراضي منابع طبيعي در اختيار طرح توسعه كشاورزي قرار گرفته است که معادل 14 برابر سهمیه شهرستان می باشد.

حسن تقوايي مديركل منابع طبيعي و آبخیزداری خراسان رضوی نيز در اين جلسه براي افزايش اعتبارات شهرستان در حوزه آبخيزداري قول مساعد داد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس خانی
۲۰:۴۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
با سلام برای چندمین بار گزارش کردم شما خودتون در جریان هستید یعنی بنده به این باور رسیدم که شما شراکت دارین با زمین خوارها ملک منابع رو در اختیار اونها میزارید تا به مردم بفروشن و حق شما رو بدن من یکی از اون مردم که مبلغ ۳۱۰ ملیون ملک منابع رو به من فروختن وخود فروشنده به بنده گفت که شما هم سهم بردین از این ما مله این ادم یعنی ادم شما عباس کاشمری چرا باید هکتار ها زمینه منابع رو ویلا کنه بفروشه ومنابع بی حبر باشه امکان نداره