عضو کميسيون امنيت ملي مجلس از بررسي برخورد نامناسب پليس آلمان با ديپلمات کشورمان در اين کميسيون پس از پايان تعطيلات پارلمان خبر داد.

احمد شوهاني نماينده مردم ايلام، ايوان، مهران، شيروان و چرداول در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برخورد غير ديپلماتيک پليس فراکنفورت با معاون سرکنسولگري کشورمان گفت: اين گونه اقدامات در راستاي اقدامات خصمانه دول غربي طي چند ماهه اخير صورت گرفته و هدف از آن مخدوش کردن چهره بين المللي جمهوري اسلامي ايران است.

وي در ادامه با تأکيد بر اينکه از مسئولين کشورها انتظار مي رود شئونات ديپلمات هاي ساير کشورها خصوصا جمهوري اسلامي ايران را به بهترين وجه ممکن رعايت کنند، افزود: طرح چنين اتهاماتي عليه مقامات ايراني به منظور وارد کردن فشار از زواياي گوناگون صورت گرفته و برخورد جدي مسئولين را مي طلبد.

شوهاني همچنين با اشاره به احضار سفير آلمان به وزارت امور خارجه در پي اين اقدام خلاف عرف، تصريح کرد: مجلس شوراي اسلامي نيز در راستاي عمل به وظايف قانوني خود و حراست از جايگاه و شأن ديپلمات هاي کشورمان به عنوان نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در ساير کشورها اين موضوع را قطعا پس از پايان تعطيلات تابستاني پارلمان بررسي و با کشورهاي توهين کننده به طور جدي برخورد خواهد کرد.

عضو کميسيون امنيت ملي در ادامه با اشاره به طرح جمعي از نمايندگان مبني بر انسداد تنگه هرمز گفت: اين طرح تاکنون در کميسيون امنيت ملي و صحن علني مجلس مطرح نشده است و طرح آن بستگي به رفتار طرف غربي دارد لذا درصورتيکه غرب رويه کنوني را در قبال جمهوري اسلامي ايران در پيش بگيرد قطعا نمايندگان انسداد تنگه هرمز را با جديت بيشتري دبنال خواهند کرد./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار