کارشناس مسايل سياسي عربستاني در لندن تاکيد کرد رژيم آل سعود مي خواهد افکار عمومي را به کشمکش طايفه اي در اين کشور، سرگرم کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني العالم ؛  درباره تشديد برخوردهاي امنيتي با مردم در شرق عربستان تصريح کرد: هدف رژيم آل سعود دادن پيام به همه شهروندان عربستاني است که همچنان قوي است و تحت تاثير مرگ سران خود از جمله سلطان و نايف قرار نمي گيرد. رژيم مي خواهد بگويد که مي توانند به قتل و سرکوبگري بدون دادن هيچ امتيازي ادامه دهد.

وي افزود: رژيم آل سعود مي خواهد افکار عمومي داخلي عربستان را به کشمکش طايفه اي بين وهابي ها و شيعيان سرگرم کند تا نگاه ها به سوي خود رژيم جلب نشود. ما شاهد اعتراضات و اعتصاب هايي در سراسر عربستان بوديم و رژيم مي خواهد نگاه ها را از اين اعتراضات دور کند. اين هدف رژيم عربستان روشن است.

وي اضافه کرد: روشن است که رژيم آل سعود، نماد انقلابهاي معکوس در مصر، بحرين و يمن و تونس است. رژيم حاکم هيچ توجهي به حقوق بشر ندارد و ادعاهاي آن درباره حمايت از مردم سوريه پوچ است. رژيم آل سعود در حالي مدعي حمايت از خواسته هاي ملت سوريه است که خود اعتراضات مردمي را سرکوب مي کند.

اين مخالف عربستاني خاطر نشان کرد: در يکسال گذشته اعتراضات در منطقه الشرقيه متوقف نشده است. من فکر نمي کنم رژيم اين بار هم بتواند خواست خود را به مردم تحميل کند. تنها راه حل اين شرايط آزادي بازداشت شدگان و اصلاحات سياسي در کشور است. شکاف بين مردم و رژيم عربستان تشديد خواهد شد. مردم به تدريج براي فداکاري در راه رويارويي با رژيم حاکم آماده مي شوند.

الحسن گفت، رژيم آل سعود با مشکلات مختلفي روبروست. اختلافات داخلي رژيم فاسد و سالخورده آل سعود ادامه دارد. مشکلات اقتصادي و توسعه در کشور همچنان وجود دارد. رژيم حاکم با وجود درآمدهاي سرشار نتوانست حداقل خدمات را به مردم ارائه کند.


برچسب ها: عربستان ، طایفه ، آل سعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار