رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از ارائه خدمات اینترنتی چهار دفتر پیشخوان دولت در تبریز و 28 دفتر در شهرستان‌ها به بهره‌برداران کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، نوبری با بیان اینکه تمرکز فعالیت سازمان بر کاهش هزینه‌های کشاورزی استوار شده است، گفت: خدمات دفاتر پیشخوان دولت می‌تواند بخش قابل توجهی از هزینه‌های سازمان را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی به بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه خدمات می‌دهد.

نوبری افزود: این امر در راستای اجرای آیین‌نامه ایجاد بهره‌برداری از دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی مصوب 18 خرداد ماه سال 89 و نیز ایجاد تسهیل در نحوه خدمت به تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان از سال گذشته ارائه خدمات سازمان جهاد کشاورزی به مردم از طریق دفاتر پیشخوان دولت در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: به زودی چهار دفتر پیشخوان دولت در تبریز و 28 دفتر پیشخوان در شهرستان‌های استان، کار خدمات‌رسانی به بهره‌برداران کشاورزی استان را رسماَ آغاز خواهند کرد.

نوبری گفت: توسعه فعالیت‌های دفاتر پیشخوان دولت در روستاها موجبات افزایش تولید، کاهش قیمت تمام شده و افزایش بازارهای فروش را فراهم کرده و در کنار آن آموزش‌های مربوط به کشاورزی با سرعت و کیفیت بیشتر ارائه می‌شود.

وی افزود: توسعه فعالیت این دفاتر موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه کشاورزان شده و از این طریق، بیشترین زمان روستاییان به امر تخصصی کشاورزی اختصاص خواهد داشت.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: شرکت‌های مشاوره‌ای خدمات فنی، مهندسی و شرکت‌های تعاونی روستایی مستقر در روستاها به شرط احراز شرایط لازم، مجوز تاسیس دفاتر پیشخوان را دریافت خواهند کرد.

وی اعلام کرد: با تاسیس و راه‌اندازی این دفاتر علاوه بر تسهیل در ارائه خدمت به تولیدکنندگان و بهره‌برداران و حمایت از تداوم فعالیت شرکت‌های خدمات فنی مهندسی و تعاونی‌های روستایی یک گام دیگر در زمینه واگذاری بخشی ازوظایف و کاهش تصدی‌گری‌ها در بخش کشاورزی برداشته می‌شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.