مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم از اعطای 35 مجوز چاپ قرآن در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در قم، با اشاره به اعطای مجوز برای چاپ قرآن اظهار کرد: 107 مجوز برای چاپ قرآن در سال گذشته اعطا شد که بر اساس آنها دو میلیون و 632 هزار جلد قرآن کریم منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری نیز 35 مجوز چاپ و نشر اعطا شده است که بر اساس آن 474 هزار جلد قرآن منتشر شد.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت قرآن گفت: توجه به مفاهیم و دستورات نورانی قرآن به عنوان راهگشای زندگی بشر یکی از مهم‌ترین مسائلی بوده که باید به آن توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است مسابقات قرآن، آموزش قرائت، روخوانی و روانخوانی مقدمه‌ای برای توجه مردم به ویژه نسل جوان نسبت به مفاهیم قرآن باشد تا از مهجوریت قرآن در این حوزه جلوگیری شود.

عظیمی عنوان داشت: باید هدف از آموزش‌های قرآنی بالاتر از ترجمه باشد و از مفاهیم قرآن در زمینه راه و رسم و روش زندگی و بندگی خدا استفاده شود.

وی تشتت و پراکندگی فعالیت‌های قرآنی را از دیگر مشکلات موجود در حوزه انس با قرآن و عامل مهجور شدن آن ذکر کرد و افزود: به طور معمول ادارات مختلف مدعی انجام فعالیت‌های قرآنی هستند و خود را مدعی فعالیت‌های قرآنی اعلام می‌کنند در حالی که باید مرکز واحد و مشخصی بحث هدایت و رهبری فعالیت‌های قرآنی را عهده‌دار شود تا از پراکندگی و تشتت افکار و برنامه‌ها جلوگیری شود.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای مسابقات خوب و ارزشمند بوده، ولی نباید به این میزان بسنده کرد بلکه باید در زمینه پیاده‌سازی احکام قرآن در جامعه سرمایه‌گذاری شود./ج1

برچسب ها: قرآن ، قم ، چاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.