یکی از سازمانهایی که نقش مهم و موثری در شاهراه شکوفایی اقتصادی کشور دارد سازمان صنعت معدن و تجارت است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،در همایشی که صبح امروز در گرامیداشت روز صنعت و معدن با حضور صنعتگران و معدن کاران استان برگزار شد رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت : در حال حاضر بیش از 60 در صد از صنایع مستقر در استان و 50 در صد اشتغال بخش صنعت مر بوط به واحد های صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی می باشد .

میر شکار افزود : در سال تولید ملی کار و حمایت از سرمایه ایرانی همه دست اندرکاران این بخش باید تمام توان خود را به کار گرفته و از هیچ کوششی دریغ نکنند .

وی با اشاره به اینکه باید در مورد محصولات تولید استان با یک دید منطقی نگاه کرد ادامه داد : باید در تمامی زمینه ها حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان مد نظر ما باشد .

وی تشکیل تشکل های بخش خصوصی ، برگزاری کارگروه سر مایه گذاری و جلسات بخش تسهیل را از برنامه های این سازمان عنوان کرد .

دکتر کاشانی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تقدیر و تشکر از همه صنعتگران و معدنکاران استان ، استفاده از نیروهای انسانی متخصص در این بخش را در استان بسیار مهم برشمرد و گفت : استان سیستان و بلوچستان دارای قابلیت ها و پتانسیل های مناسبی در زمینه صنعت و معدن می باشد .

همچنین نوتی زهی رییس انجمن معدنکاران استان هم با اشاره به اینکه در حال حاضر 84 معدن دارای پروانه بهره برداری هستند گفت : متاسفانه به علت مشکلات سوخت و نقدینگی 20 درصد این معادن فعال می باشند .

وی افزود : استان سیستان و بلوچستان یکی از استانهایست که بیشترین مواد معدنی داراست .

همچنین لطفیان نماینده خانه صنعت استان گفت : در سال تولید ملی که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است باید کیفیت محصولات داخلی را بالا ببریم تا اینگونه مصرف کننده گرایش به محصولات داخلی پیدا کند .

در پایان این همایش از 13 نفر از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان و 2 طرح نمونه (آب آشامیدنی و بسته بندی گوشت قرمز )) تجلیل شد ./س

برچسب ها: زاهدان ، صنعت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.