اولين شبكه توزيع مويرگي محصولات فرهنگي با 2500 فروشگاه در فاز اول در هفته آينده با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاري نخستين همايش "برج فارسي" حسن عليزاده رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و ديجيتال با اشاره به اينكه در هفته آينده اولين شبكه توزيع مويرگي محصولات فرهنگي با 2500 فروشگاه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در فاز اول كار خود را آغاز مي كند، افزود: يكي از حلقه هاي كمك به اقتصاد نشر محصولات ديجيتال شبكه توزيع بوده كه تا به حال وضعيت مناسبي نداشته است.

وي در ادامه گفت: از حلقه هاي ديگر كمك به اقتصاد نشر محصولات ديجيتال مي توان به سرمايه گذاري جدي و فاخر اشاره كرد كه در سال جاري يكي از سياست هاي جدي ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بوده و به طور حتم در اين حوزه بايد توان وزارت ارشاد با توان دستگاه هاي ديگر فعال گره بخورد.

رئيس مركز توسعه فناوري و اطلاعات ديجيتال همايش درج فارسي جسارت بخش خصوصي در ورود صنعت نرم افزاري به مرحله‌ي جديد جشن تكميل اين صنعت دانسته و اظهار داشت: اميد كه اين همايش به همايش هاي بعدي بيانجامد.

عليزاده اظهار داشت: ما در حوزه‌ اقتصاد واژه اي به عنوان مزيت نسبي داريم و مزيت هاي فضاي آيتي فيزيكي يكي از نهادهاي سخت افزاري و ديگري ميراث كهن به جاي مانده، از نسل ما  و هما ادبيات فارسي است.

وي با تاكيد بر اين كه درج فارسي مولفه امنيت ملي بوده و ما در جهت سخت افزاري هر چه قدم برداريم رقيب جدي خواهيم داشت، گفت: اما در حوزه‌ي زبان فارسي رقيب جدي وجود ندارد و سرايش اشعاري به زبان فارسي در كشورهايي چون افغانستان و تاجيكستان نشان از عمق نفوذ اين زبان دارد.

رئيس مركز توسعه فناوري و اطلاعات ديجيتال به آنكه در نيمه دوم سال بحث رتبه بندي محصولات شروع خواهد شد اشاره كرده و اظهار داشت: صادرات محصولات مرتبط به چرخه‌ي اقتصاد كمك كرده و ضريب نفوذ فرهنگي ما را افزايش ميدهد.

همچنين محمود ريايي در بخش ديگري مراسم همايش برج فارسي به لزوم اختصاص يك و نيم درصدي صادرات غير نفتي ايران به صادرات محصولات نرم افزاري اشاره كرد و گفت: از اين يك و نيم درصد در صورت در نظر گيري به عنوان صد در صد مي‌توان گفت كه 20 درصد بايد به صادرات محصولات نرم افزاري در حوزه‌ي فرهنگ و ادب فارسي اختصاص يابد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار