گروه موسيقي "ترنگ" به سرپرستي برزو اميدي، 27 و 28 تير در يك نوبت و ساعت 21 با اجراي اشعار سهراب سپهري در تالار رودكي روي صحنه مي رود.

برزو اميدي سرپرست و نوازنده كمانچه گروه موسيقي سنتي "ترنگ" در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: در كنسرت گروه "ترنگ" كارهاي خراساني و يكي از شعرهاي سهراب سپهري را اجرا مي كنيم و اين كنسرت در دو بخش موسيقي فارسي و كردي كرمانشاهي برگزار مي شود.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه به طور معمول در موسيقي سنتي از اشعار كهن و سنتي استفاده مي شود و ما سعي كرده ايم در اين اجرا از اشعار سهراب سپهري كه در قالب نو هستند استفاده كنيم كه تصور مي‌كنم اين موضوع در نوع خود،‌ اتفاقي جديد به شمار مي رود.

وي تصريح كرد: در بخش فارسي قطعه هاي نوايي نوايي، خلوتگاه، ساز و آواز در دستگاه نوا، چهار مضراب شور، بيا با هم، زلف يارم و كشور ايران اجرا مي شود.

اميدي ادامه داد: در بخش كردي كرمانشاهي قطعه هاي شادي همچون ناري ناري، دلتنگ و ناشاد، افسانه، فصل زهار، زهار زهاره و چوپي اجرا مي شود.

وي خاطرنشان كرد: خودم به عنوان سرپرست و نوازنده كمانچه، محمد موسوي تار، محمد اصغري سنتور، ميلاد پرصبر تارباس، حامد هاديان عود و ديوان، سعيد عليزاده تنبك، ابراهيم احمدي دف و دهل و مريم نيك بين، ثمين مهرپويان و نگين يزداني به عنوان همخوانان گروه ترنگ را در اين اجرا همراهي مي كنند.

اميدي خاطرنشان كرد: خواننده بخش فارسي، حميد خزاعي و خواننده بخش كردي محمدرضا دارابي است و كنسرت گروه ترنگ 27و 28 تير در يك نوبت و ساعت 21 در تالار رودكي برگزار مي‌شود./ي2
برچسب ها: موسیقی ، ترنگ ، کنسرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار