فرماندار شهرستان دماوند گفت: تبیین ملاحظات اجرایی قانون بودجه، كاهش انحرافات بودجه ای را به دنبال دارد.

 

'علیرضا قاسمی فرزاد' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با توجه به ابلاغ بودجه سال 91 از سوی رییس جمهوری به دستگاه های اجرایی، با ابتكار استاندار تهران در جهت تبیین ملاحظات اجرایی بودجه و به منظور كاهش مشكلات قانونی و حقوقی دستگاه های اجرایی در جهت هزینه كرد آن، این همایش یك روزه برگزار شد.

وی گفت: در جریان این همایش، مسؤولان دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات، سازمان بازرسی كشور و دیگر دستگاه های نظارتی به تبیین و تشریح موازینی كه مدیران دستگاه های اجرایی ملزم به رعایت آن هستند، پرداختند.

فرماندار دماوند خاطرنشان كرد: برگزاری این جلسه از آن جهت حائز اهمیت است كه در جهت كاهش اشکالات احتمالی مسؤولان به واسطه عدم اشرافیت قانون بودجه، موثر خواهد بود.

وی با اشاره به میزان اختیارات فرمانداران و دیگر مسؤولان محلی در هزینه كرد بودجه ابلاغی، اظهار داشت: سرفصل های مصرف بودجه كاملا مشخص است و یكی از اقدامات بسیار خوبی كه در سال های اخیر در این راستا انجام پذیرفته و دست مدیران اجرایی و به خصوص فرمانداران را در تبیین و توزیع بودجه باز گذاشته و اعتبارات تملك دارایی یا عمرانی در شهرستان در اختیار فرمانداران است

قاسمی فرزاد تصریح كرد: این سرفصل با نظر  فرمانداران توزیع می شود و این گونه تصمیم گیری در شهرستان بسیار كارآمد و مؤثر خواهد بود.

وی در خاتمه خاطرنشان كرد: نهاد حاكمیتی شهرستان به صورت تكلیفی موظف به پیگیری پروژه های نیمه تمام و بر زمین مانده از سنوات گذشته است و بخشی از بودجه نیز به منظور توزیع متناسب و مناسب و پرداختن به اولویت های منطقه در اختیار مجموعه فرمانداری و مسؤولان دستگاه های تابعه شهرستان قرار می گیرد./س

برچسب ها: انحرافات ، قوانین ، دماوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.