حسين امير عبداللهيان، معاون عربي آفريقايي وزارت امور خارجه كشورمان، اعلام كرد؛ هرگونه راه حل غيرسياسي در سوريه، به فاجعه اي بزرگ در اين كشور تبديل مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سانا؛ عبداللهيان در نشست خبري خود كه در ساختمان سفارت ايران در عمان، پايتخت اردن برگزار كرد، گفت: سوريه داراي ارتشي قدرتمند است و به تنهايي قادر به مواجهه با هرگونه تجاوز از خارج به اين كشور است و مي تواند توطئه هايي را كه تاكنون رژيم صهيونيستي براي ناامني سوريه انجام داده است، نقش بر آب كند.

عبداللهيان افزود: مطالبات مردمي در خلال اصلاحات بشار اسد در سوريه گنجانده شده است و كشور ايران هم با هرگونه اصلاحات و بازگشت آرامش به سوريه، موافق است.

وي همچنين درباره هرگونه مداخله نظامي در سوريه هشدار داد و از كساني كه سلاح به سوريه قاچار كرده و از تروريست ها حمايت مالي مي كنند، خواست تا با احترام به قوانين بين المللي و با نقض نكردن آتش بس در سوريه، ثبات و امنيت را به اين كشور و مردم آن بازگردانند.

گفتني است؛ حسين امير عبداللهيان معاون عربي آفريقايي وزارت امور خارجه با سفر به اردن و ديدار با فايز الطراونة نخست وزير اين كشور، ملك عبدالله دوم، پادشاه اردن را به كنفرانس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد كه ماه آينده در تهران برگزار مي شود، دعوت كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار