بازار بورس با ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌های اندک موجب رشد صنعتي کشور مي شود.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران ، بورس که در ميان عامه مردم به نام بازار سهام شناخته مي شود است ، به طور رسمي تحت عنوان بازار اوراق بهادار نامگذاري شده است.

در اين بازار منظور از «تالار معاملات بورس» مکان انجام داد و ستد و «اوراق بهادار» همان برگه‌های سهام شرکت ها است.

برای خرید و فروش سهام نیازی به حضور فیزیکی در تالار معاملات نيست ، بلکه می‌توانید با کمک فناوری اطلاعات نیز در جریان معاملات بورس قرار بگیرید و  همچنين اقدام به معامله سهام كنید.

بازاربورس با ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری مطلوب برای سرمایه‌های اندک و رشد تولید نا‌خالص ملی و مهار تورم موجب رشد صنعتي کشور مي شود.

معاملات سهام در تالار بورس تنها با واسطه کارگزاران بورس بعنوان وکیل و نماینده تام‌الاختیار خرید و فروش سهام ممکن خواهد بود .

به طوري که حضور در دفتر کارگزاری الزامی است و بايستي افراد شخصا برای خرید سهام شرکت دلخواه خود به کارگزار  مراجعه كنند تا فرم مخصوص دستور خرید سهام تکمیل و کد عملیاتی صادر شود تا در مراجعات بعدی با ارایه کد، کار سریع‌تر انجام شود و در صورت آشنایی با اینترنت و سیستم معاملات آنلاین، دیگر نیازی به مراجعه به تالار بورس نيست.


  •  سهم  و سهامدار

هر شرکت سهامی به قسمت‌هایی مساوی تقسیم می‌شود که به هر یک از این قسمت‌ها یک سهم گفته می‌شود .

سهامداران که در واقع مالکان اصلی شرکت هستند که  داراي حق تقدم درخرید سهام جد‌ید ، حق دریافت سود سهام و همچنين ضمن دريافت اطلاعات از فعاليت هاي شرکت سهامي پس از انحلال شرکت حق دريافت باقيمانده دارايي خود را دارد.

 

  •   روش هاي سرمایه‌گذاران در بازار سهام

۱- سرمایه‌گذاری کوتاه که سهام خريداري شده ، پس از ۳ الی ۴ ماه به فروش مي رسد .

۲- سرمایه‌گذاری میان مدت که بعد از گذشت يکسال درصورت تمايل سهامدار فروخته مي شود .

۳- سرمایه‌گذاران بلند مدت که بیش از یکسال سهام خود را نگه می‌دارند.

البته گروهی نوسان گير که هر هفته با فروش سهام قبلی ، سهام جدیدی خريداري مي کنند .

برای سرمایه‌گذاری بهتر است هرچند ماه یک بار با اشخاص واجد‌الصلاحیت همچون کارگزاران بورس و یا شرکت‌های مورد اعتماد مشورت کنيد .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار