مراسم تحلیف پانصد نفر از دومین گروه پیشاهنگان جمعیت هلال احمر نیشابور در فرهنگسرای سیمرغ این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد دامنجانی رییس جمعیت هلال احمر نیشابور در جمع پیشاهنگان این شهرستان افزود: در سال قبل نیز 100 نفر اعضای گروه پیشاهنگی هلال احمر بوده اند و در روز میلاد امام زمان(عج) نیز 150نفر دیگر از پیشاهنگان روستای گرماب شهرستان فیروزه سوگند یاد کردند.

محمددامنجانی اظهار داشت: گروههای پیشاهنگی در سه گروه 9 تا 12 سال، 12 تا 15 سال و 15 تا 18 سال تقسیم شده اند.

وی گفت: شش مربی زن و شش مربی مرد وظیفه تعلیم به پیشاهنگان جوان و نوجوان را دارند.

دامنجانی خاطر نشان کرد: محور آموزشهای گروه پیشاهنگی فعالیت های امدادی است که در کنار آن زندگی در شرایط سخت، فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی آموزش داده می شود.

وی گفت: کسانیکه در مقطع راهنمایی و دبیرستان جذب هلال احمر شده اند در آینده جوانانی فعال و امدادگرانی سخت کوش می شوند که در زمان نیاز به کمک هموطنان خود رفته و خدمات بشر دوستانه به آنان ارائه می دهند.

رییس جمعیت هلال احمر نیشابور پیشاهنگان را امیدهای فردای هلال احمر بیان داشت و گفت: ‌هلال احمر در کنار و پشتیبان پیشاهنگان است.

گفتنی است: در این مراسم از مرتضی امین الرعایا برگزیده برتر جشنواره کشوری نصرت علی اکبر(ع) از سه سال متوالی به عنوان جوان برتر در زمینه فعالیت های اجتماعی که مورد تجلیل معاون اول رییس جمهور واقع شده بود نیز تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است: اصلی ترین فعالیت وی برگزاری اردوهای جهادی هلال احمر در مناطق محروم در قالب کانون های دانشجویی است همچنین در ادامه از 20 نفر از برگزیدگان مسابقات فرهنگی هلال احمر نیشابور نیز تجلیل شد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار