80 کارشناس در برنامه ریزی علمی «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» جضور دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خدایار صادقی در گفت و گو با روابط عمومی دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ»، درباره فکر اولیه شکل گیری این کنفرانس، اظهار کرد: از آن جایی که چند دوره در هیات داوران جشنواره چاپ بودم، مشاهده می کردم که تازه پس از رسیدن آثاری به بخش مسابقه، داوران درباره معیارهای کیفی برای بررسی آثار بحث و بررسی می کردند. این کار وقت زیادی می گرفت و حتی اگر داوران می توانستند به معیارهایی بر اساس تکنولوژی روز برسند، داوری منصفانه نبود چراکه شرکت کنندگان از پیش معیارها را نمی دانستند.
 
وی افزود: با توجه به چنین نقصی در جشنواره چاپ، پس از جشنواره سال 87، در جلسه ای پیشنهاد دادم برنامه ای برای بررسی مسائل نظری و علمی صنعت چاپ داشته باشیم تا از نتایج آن در بخش عملی چون جشنواره ها و نمایشگاه ها و مسابقات بهره ببریم. به هر حال نمایشگاه ها و جشنواره های چاپ، جای عمل هستند نه بحث بر سر نظریات.
 
دبیر دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ»، ادامه داد: پس از تصویب طرح پیشنهادی، کنفرانس اول با هدف جلب توجه دست اندرکاران صنعت چاپ به مساله کیفیت، شناسایی کارشناسان این عرصه و تعیین جایگاه علمی صنعت چاپ کشورمان، برنامه ریزی برای عرصه های علمی و آموزشی، توجه بیشتر به جنبه علمی صنعت چاپ و در نهایت ارتقای فنی دست اندکاران صنعت چاپ شکل گرفت.
 
وی در توضیح اهمیت کیفیت در صنعت چاپ گفت: کیفیت راه حلی است که نه تنها محصولات ما را رقابتی می کند بلکه اگر آن را با نگاهی عام تر، به مراحل تولید و دستگاه ها گسترش دهیم، می توانیم قیمت نهایی را پایین آورده و در نتیجه سودمان را افزایش دهیم.
 
صادقی با تاکید بر این که یکی از مشکلات صنعت چاپ پایین بودن سود است، تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر نه تنها قیمت های تمام شده یک روند تولید کاهش پیدا نکرده بلکه با بالا رفتن قیمت مواد اولیه و انرژی، شاهد افزایش قیمت نیز بوده ایم. و ارتقای کیفیت می تواند راه برون رفت از این مشکل باشد.
 
دبیر «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» در ادامه صحبت خود، شرکت 190 نفر در سخنرانی ها، 215 نفر در کلاس های آموزشی، حمایت 9 شرکت و حضور نمایندگان بیش از 100 سازمان مرتبط با صنعت چاپ و برگزاری هفت نمایشگاه را از دستاوردهای دور اول کنفرانس برشمرد.
 
وی تاکید کرد موفقیت کنفرانس اول مدیریت کیفیت در چاپ منجر به تداوم این رویداد علمی شده است و به این ترتیب می توان کنفرانس دوم را مهم ترین دستاورد اولین دوره تلقی کرد.
 
صادقی همچنین یکی از تفاوت های دومین دوره «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» با اولین دوره این رویداد را حضور 80 کارشناس در برنامه ریزی دانست و افزود: در دوره اول، ما تنها شاهد برنامه ریزی 5 نفر اعضای کمیته علمی بودیم.
 
وی در پایان با اشاره به استخراج بیش از 200 موضوع مطالعاتی و پژوهشی در نتیجه جلسات کارشناسان صنعت چاپ، ابراز کرد: به اعتقاد من اگر «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» هیچ نتیجه ای هم نداشته باشد، می توان استخراج 220 موضوع مورد بحث و علمی را مهم ترین دستاورد آن دانست چراکه می تواند مورد استفاده پژوهشگران و سیاست گزاران صنعت چاپ قرار گیرد.
 
دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» 24 تا 28 تیرماه سال جاری در سرای اهل قلم، پژوهشگاه فرهنگ هنر و معماری، دانشگاه هنر و پژوهشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود./ي2
برچسب ها: کنفرانس ، مدیریت ، کیفیت ، چاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار