به منظور موفقیت در فروش الکترونیکی یک فروشگاه بایستی از خریداران خود اطلاعات کافی داشته تا کالای مورد نظر را با سرعت بیشتری در اختیار آنها قرار دهند و افراد را جذب کنند.

آقای حمید دوست محمدیان، دانشجوی دکتری مدیریت عالی کسب و کار دانشگاه  تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امروزه با توجه به ورود اینترنت به عرصه تجارت و از بین رفتن محدودیت های زمانی و مکانی و سهولت دسترسی به اطلاعات اجناس و کالاها، خریداران از قدرت انتخاب بیشتری برخودارند.

وي گفت: به همین منظور برای کسب موفقیت در تجارت الکترونیک باید از خریداران محصولات اطلاعات کسب کنند، مثلا اینکه بدانند گروه خاصی از خریداران در جستجوی چه چیزی هستند و یا اینکه چه علایق و سرگرمی هایی دارند؟ دراین صورت قادر خواهند بود مشتریان را به سوی خود جلب کنند.

وي در ادامه اظهار داشت: با توجه به مسائل جنسیت مشتریان و مسائل مورد علاقه  آنها، میزان تحصیلات افراد مراجعه کنند به سایت و همچنین آگاهی از تمایل آنها به استفاده از امکانات جنبی سایت، می تواند در فراهم آوردن زمینه ارتباط بیشتر با مشتریان ترغیب آنها به خرید الکترونیکی موثر باشد ، در نظر گرفتن ویژگی های محتوایی سایت مانند استفاده از رنگها و فونت مناسب، حذف لینکهای غیر ضروری و همچنین توجه به ویژگی های فنی سایت، مانند سرعت بارگذاری، سهولت دسترسی به کالای مورد نظر با حداقل تعداد کلیک، مرور آسان صفحات عامل مهمی در ایجاد رضایت مشتریان می باشد.

 دوست محمدیان گفت: ثبت سایت شرکت در موتورهای جستجوی مشهور، در یافتن سایت شرکت توسط مشتریان و سهولت دسترسی آنها نقش مهمی دارد.
یکی دیگر از عواملی که باعث ترغیب مشتریان به خرید از سایت یک فروشگاه می شود امکان برگشت و ارجاع یک کالای معیوب و یا تعویض جنس خریداري شده می باشد.

وی خاطر نشان کرد: به وسیله ی برقراری ارتباط بین افرادی که قصد خرید الکترونیکی از سایت را دارند با سایر مشتریان که قبلا از سایت فروشگاه خرید کرده اند و استفاده از نظرات آنان می توان اعتماد آنان را تقویت نمود.

در پایان وی تاکید کرد: قبول خرید اینترنتی تا حدود زیادی به نوع ارتباط با مصرف کننده بستگی دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار