شهردار مشهدریزه از به سازی فضای داخلی واطراف بنای تاریخی شاهزاده قاسم این شهر خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد  به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، مهندس مهرداد کریم زاده با اعلام این خبر گفت: بسیاری از گردشگران تنها برای زیارت شاهزاده قاسم راهی مشهدریزه می شوند.
وی تصریح کرد: برهمین اساس و برای رفاه حال این عزیزان ضمن نظافت و بهسازی فضای داخلی و اطراف این بنا شرایط لازم برای اسکان موقت گردشگران در محدوده آن را فراهم کردیم.

شهردار مشهدریزه افزود: نظافت وآماده سازی فضای سبز پارک شهر، نصب شیر برداشت آب آشامیدنی توسط مسافران در پارک و برخی نقاط شهر، نصب آبسرد کن درسطح شهر و نظافت سرویس های بهداشتی پارک از دیگر اقدامات انجام شده از سوی شهرداری برای رفاه حال گردشگران تابستانی این شهر است.

وی همچنین گفت: شهرداری درکنار تامین روشنایی آلاچیق های پارک شهر، هماهنگی لازم را با مساجد سطح شهر برای اسکان مسافران درصورت نیاز انجام داده است.

یاد آوری می شود: اهالی بر این باورند مقبره شاهزاده قاسم متعلق به (قاسم بن محمد بن ابی بکر قحافه) و پدر (ام فروه مادر امام جعفر صادق (ع)) از شخصیت های تاریخ اسلام است؛ بنای مزبور مشتمل بر اتاق هایی پیرامون یک فضای مرکزی است که در آن هشت محل چله خانه تعبیه شده است، بنای مزار متعلق به دوره صفویه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.