منطقه دارآباد که زبانزد اعیون نشینی است مدت هاست امداد رسانی بیمارانش در حد فرغون سواری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، منطقه 2 از جمله مکان هایی است که به قول خیلی از مردم اعیون نشینی است و قیمت املاک آن سر به فلک می کشد.

دارآباد نام منطقه است که به آب و هوای خوب و سرسبزی زبان زد است و ترجیح می دهید وقت بیشتری را در آن سپری کنید و غافل از اوضاع اهالی آن از طبیعت وصف نشدنی اش لذت می برید.

نام بیمارستان مسیح دانشوری زبان زد عام و خاص است و در جوار آن خیابان هایی به دور از امکانات شهرنشینی به چشم می خورد.

امکاناتی که نبودنش به دور از انصاف بوده و حقوق شهروندی را زیر سؤال می برد. کوچه های تنگ، پله های زیاد و زمین های ناامن و ظلمات شب که تنها با نور ماه روشنی دارد شرح مان محله هایی است که در قلب پایتخت وجود ندارد و رنگی از شهر به خود نگرفته اند.

امروزه امداد رسانی یکی از واجبات حقوق شهروندی است و با کمال تأسف این امکان برای برخی از مناطق وجود ندارد.

نکته قابل توجه اینجاست که در زمان وقوع آتش سوزی امکان امداد رسانی به این محله ها نبوده و خود اهالی نقش آتش نشانی را ایفا می کنند و بیماران به کول حمل می شوند و سواری فرغون راهی بیمارستان می شوند.

شرح حال جالب اهالی دارآباد هزاران بار به گوش مسئولین رسیده و در کمال بی انصافی عدم رسیدگی به مشکل این اهالی را نداشتن سند املاک مطرح کردند.

این در حالی است که هنگامی که موضوع را از اهالی و ساکنین این منطقه جویا شدیم جوابی جز سندهای منگوله دار نداشتند.

صداها در همین جا ساکن نماند و تیتر روزنامه ها شد و مسئولین حتی نیم نگاهی هم به آن نیانداختند.

اکنون نگاه های منجمد به درب خانه های ساکنین این منطقه دارآباد کمک هایی را می جوید تا قدم های بیماران زندانی در خانه را به آفتاب روز و هوای تازه دارآباد مهمان کند.

بیمارانی را که به دلیل نبود راه مناسب خانه نشین شده و تنها رنگ پزشک را در خانه هایشان می بینند و امید است رسیدگی به مشکل اهالی دارآباد به زودی صورت گیرد و همت مسئولین شامل حالشان شود./ز

گزارش از مرضیه فرزعلیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار