ائتلاف ياران انقلاب 14 فوريه بحرين به رييس جمهور مصر در خصوص دام عربستان سعودي هشدار داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، ائتلاف ياران انقلاب 14 فوريه بحرين در پي دعوت رسمي عربستان سعودي از محمد مرسي براي سفر به عربستان در چهارشنبه آينده، درباره دامي كه عربستان سعودي و آمريكا براي كشاندن مصر به درگيري داخلي سوريه تدارک ديده، هشدار داد.

اين ائتلاف به مرسي هشدار داد که مسئولان سعودي احتمالا انتظاراتي را مطرح کنند که در چارچوب منافع غرب و رژيم صهيونيستي و هم پيمانان آن در منطقه است.

ائتلاف ياران انقلاب 14 فوريه تأکيد کرد که ممکن است مقامات سعودي از مرسي بخواهند که مصريها را با سفر به سوريه و همكاري با ارتش آزاد و اسلام گرايان براي براندازي بشار اسد، وارد بحران سوريه كند.

اين ائتلاف خاطرنشان کرد که احتمالا عربستان از مرسي درخواست خواهد كرد هيچ گونه رابطه اي با ايران برقرار نكند، و به بهانه برنامه هسته اي ايران، از طرح امريكايي اسرائيلي براي ادامه تحميل محاصره بر اين كشور حمايت كند.

همچنين ممکن است عربستان از مرسي بخواهد که تضمين کند محاکمه دوباره مبارك مطرح نشود، و وي را به بهانه اينكه مريض است براي اجراي حكم 25 سال حبس از بيمارستان المعادي به زندان طره منتقل نكند، و همچنين به همسر مبارك اجازه داده شود به خارج سفر كند، به ويژه براي اداي عمره و حج.

درمقابل اين مطالبات عربستان هم به مصر وام هاي چندين ميليارد دلاري خواهد داد.
ائتلاف ياران انقلاب 14 فوريه بحرين بار ديگر ابراز اميدواري كرد محمد مرسي رييس جمهور مصر از اهداف انقلاب 25 ژانويه حمايت كند.

اين ائتلاف در مقابل از مرسي خواست از حمد بن عيسي آل خليفه به دليل اقدامات ظالمانه و خصمانه عليه مردم بحرين، حمايت نكند.

ائتلاف ياران انقلاب 14 فوريه تأکيد کرد: ما از مرسي مي خواهيم در خصوص مساله فلسطين و آزادسازي فلسطين و قدس شريف و هم چنين تسلط امريكا و استكبار جهاني و صهيونيسم جهاني، مواضع مثبت و ثابت و شفافي اتخاذ كند.

اين ائتلاف تأکيد کرد: رژيم هاي حاکم بر عربستان، قطر ، امارات و رژيم استبدادي آل خليفه، سخت ترين دشمنان مردم مصر و انقلاب 25 ژانويه هستند، و با آمريكا، رژيم صهيونيستي و كشورهاي غربي ضد اين انقلاب توطئه چيني كرده، و در صدد مصادره انقلاب و منحرف كردن آن بودند .
برچسب ها: مرسی ، عربستان ، دام ، سفر ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار