برای مقابله با جنگ نرم ایجاد جبهه فرهنگی در سایه وحدت، همدلی، وفاق و تبعیت از ولایت و عمق‌بخشی‌فرهنگی ضروری است.

حمید حاذق نیکرو از کارشناسان فرهنگی ، با اشاره به موضوع جنگ نرم و نقش دستگاه‌های فرهنگی برای مقابله با آن به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان گفت: انقلاب اسلامی ایران موجب شده تا به نوعی منافع جبهه استکباری در داخل کشور و منطقه با خطر روبرو و در سطح بین‌الملل هم منافع نظام سلطه به چالش کشیده شود.

 وی ، بهترین راه مقابله با نظام سلطه و جنگ نرم را عمق بخشی فرهنگی نامید و تصریح کرد: منابع و محتوای بسیار قوی مانند تولیدات فرهنگی، قرآن، نهج‌البلاغه و ... در اختیار داریم که اگر با جذابیت‌های خاص و تنوع مناسب به مخاطب جهانی رسانده شود و آنها در معرض این پیام‌ها قرار گیرند از آنجا که مناسب با ذات و فطرت انسانی است، به راحتی جذب می‌شوند.

حاذق نیکرو تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی ، در 33 سال گذشته مجموعه ای از اقدام‌های فرهنگی در زمینه‌های سیاسی و تهدیدات اقتصادی ، اجتماعی و اعتقادی در قالب جنگ نرم را طراحی کردند و به مرحله اجرا گذاشتند که همه ترفندها با همبستگی و یکپارچگی ملت خنثی شد. 

وی با بیان اینکه دنیا از توطئه‌ها علیه ملت ایران متحیر است، گفت: دنیا در تعجب است از اینکه ملت ایران با این همه توطئه‌هایی که علیه آنها صورت گرفته همچنان پایداری و ایستادگی می کنند.

حاذق نیکرو افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر هر یک از توطئه‌هایی که علیه ملت ایران صورت گرفته است علیه کشورهای دیگر انجام می‌شد آن کشور به حالت فروپاشی می‌افتاد.

وی افزود: طلیعه نفوذ فرهنگی و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان کاملا مشهود است و اگر مردم اطلاعات کمتری دارند به دلیل بایکوت خبری است و نظام رسانه‌ای و نظام سلطه در این راستا حرکت می‌کنند./ س
برچسب ها: راهکار ، مقابله ، جنگ ، نرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.