عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي از بررسي تشكيل سازمان خودكفايي صنعت نفت و گاز در خانه ملت خبر داد.

احمد سجادي نماينده مردم سرخس، فريمان و احمد‌آباد در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از تشكيل سازمان خودكفايي صنعت نفت و گاز خبر داد و گفت:‌ از آنجايي كه صنعت نفت و گاز يكي از اساسي ترين صنايع و لازمه پيشرفت كشور است،‌ تشكيل سازماني براي حمايت از آن يكي از مهمترين اولويت‌ها و نياز مبرم كشور است.

وي تصريح كرد:‌ سازمان خودكفايي صنعت نفت و گاز نه تنها در بخش توليد و برداشت بلكه در ساخت تجهيزات و تاسيسات صنايع نفتي و گازي فعاليت كرده و قطعا در دور زدن تحريم‌هاي يكجانبه غرب موثر واقع خواهد شد.

عضو كميسيون انرژي مجلس در ادامه اظهار داشت: موضوع تشكيل سازمان خودكفايي صنعت نفت و گاز در اين كميسيون مطرح شد و بعد از تعطيلات در دستور كار كميسيون انرژي قرار خواهد گرفت تا پس از كار كارشناسي به صورت طرح به صحن علني مجلس تقديم شود.


سجادي خاطرنشان كرد:‌ نفت به عنوان زيرساخت اقتصادي كشور به شمار مي‌شود و پس از پيروزي انقلاب اسلامي با تلاش متخصصان، وابستگي اين صنعت به كشورهاي بيگانه كمتر شده و اميد است با عملياتي شدن طرح تشكيل سازمان خودكفايي صنعت نفت و گاز، صنعت نفت كشور به طور كامل ملي شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار