مدیر بانك توسعه صادرات ایران شعبه اهواز گفت: این بانك به سرمایه گذاران در بخش میراث فرهنگی استان خوزستان تسهیلات پرداخت می كند.



' فریبا نادریان' به مناسبت فرارسیدن سالگرد تاسیس بانك توسعه صادرات ، در گفت و گوی  با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار داشت : تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به مبلغ بیش از 347 میلیارد ریال بسته شده است .

وی افزود: این تفاهم نامه برای حمایت از صنایع دستی و گردشگری در اختیار بانك توسعه صادرات ایران قرارگرفت .

این مقام مسوول بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری عاملیت وجوه اداره شده خود را طی قراردادی به بانك توسعه صادرات ایران واگذار كرد و از این پس این بانك به سرمایه گذاران صنعت گردشگری و صنایع دستی و حفظ بناهای تاریخی تسهیلات پرداخت می كند .

نادریان بیان داشت: همچنین به سرمایه گذارانی كه در استان خوزستان در زمینه مرمت آثار باستانی و یا صادرات صنایع دستی فعالیت می كنند تسهیلات می دهد.

وی رقم ریالی این تسهیلات را به ازای هرپروژه اعلام نكرد اما افزود: این افراد از سوی سازمان میراث فرهنگی استان به بانك توسعه صادرات برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند. این تفاهمنامه اخیرا بین سازمان میراث فرهنگی و بانك با هدف حمایت از سرمایه گذاران بخش میراث فرهنگی منعقد شده است .

نادریان تصریح كرد: بانك توسعه صادرات در راستای كمك به صادركنندگان نمونه كشوری و استانی كه وثایق درجه یك دارند نرخ تسهیلات ارزی چهار و نیم درصد و برای صادركنندگانی كه نمونه كشوری یا استانی نیستند ولی وثایق درجه یك دارند نرخ پنج درصد و برای سایر صادركنندگان تسهیلات ارزی با نرخ شش درصد ارایه می دهد.

نادریان بیان داشت: برای تسهیل روند صادرات و دستیابی به صادرات 75 میلیارد دلاری هدف گذاری شده در سالجاری این بانك آمادگی دارد خدمات بیمه ای و ضمانتی صندوق ضمانت صادرات را معرفی نماید .

وی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده میان بانك و اتحادیه ملی محصولات كشاورزی افزود: اعطای تسهیلات به صادركنندگان محصولات كشاورزی كه نمی توانند فاكتور ارائه نمایند با گواهی اتحادیه ملی محصولات كشاورزی بلامانع است.

نادریان میزان تسهیلات پرداختی بانك توسعه صادرات شعبه اهواز در سال 90 را 356 میلیارد ریال اعلام كرد كه نسبت به سال گذشته 30% افزایش داشته است .

وی با تشریح عملكرد بانك توسعه صادرات شعبه اهوازطی سه ماهه اول جاری گفت : طی این مدت به مشتریان 21میلیون دلار اعتبارات ارزی تخصیص یافته است و بیشترین تسهیلاتی شعبه اهواز پرداخته كرده در بخش صنعت خصوصا صنعت فولاد ، صنایع نیروگاهی و خدمات فنی و مهندسی است و بخش كشاورزی درجایگاه بعدی قراردارد.

بانك توسعه صادرات ایران نوزدهم تیرماه سال 70 13 تأسیس شد در سال 1376 شعبه این بانك در استان خوزستان گشایش یافت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.