عضو مرکز حقوق بشربحرین گفت: رژیم حاکم اهمیتی به حقوق بشر نمی دهد و قانون وضعیت فوق العاده به صورت غیر رسمی اجرا می شود و مزدوران آل خلیفه هنگام هجوم به منازل مردم دستگاه شنود در آن کار می گذارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، یوسف المحافظه در مصاحبه با این شبکه به دستگاه های شنود که مزدوران رژیم آل خلیفه در منازل مردم هنگام حمله به آن کار می گذارند، اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه موسوم به دستگاه امنیت ملی از سال ها پیش تجهیزات شنود را در منازل مردم کار می گذارد و دوربین هائی را نیز در منازل مخالفانی مانند محمد التاجر کار گذاشته بود.

وی تصریح کرد: رژیم آل خلیفه هم اکنون نیز تجهیزات شنود را در منازل افراد تحت تعقیب کار می گذارد.

عضو مرکز حقوق بشربحرین گفت: رژیم بحرین حریم شخصی شهروندان را نقض و اموال آنان را غنیمت جنگی برای خود محسوب می کند.

المحافظه اظهار داشت: حقوق بشر در بحرین از زمانی طولانی تاکنون همواره نقض شده است.

وی افزود: قانون وضعیت فوق العاده نیز از سوی رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین، به شکل غیر رسمی اجرا می شود و اقدامات غیرقانونی مانند سرکوب و شکنجه تظاهرکنندگان ، ایجاد ایست های بازرسی ، شنود غیر قانونی و حمله به منازل و سرقت وسایل مردم ادامه دارد.

عضو مرکز حقوق بشربحرین گفت: رژیم آل خلیفه در زمان اجرای علنی قانون وضعیت فوق العاده نیز چنین اقدامات ضد بشری و ناقض حقوق ملت را انجام می داد، که همچنان به صورت غیر علنی ادامه دارد.

المحافظه افزود: رژیم آل خلیفه از یک ماه پیش تاکنون هیچ مجوزی برای برگزاری تظاهرات صادر نکرده است و قرار بود که امشب تظاهراتی در منطقه المقشع برگزار شود ولی رژیم این تظاهرات را ممنوع کرده است و مردم را از حق آزادی بیان محروم می کند.

وی گفت: فرهنگ فرار از مجازات در بحرین حاکم است و مسئولانی مانند وزیر دادگستری و وزیر کشور که در دوران اجرای علنی قانون وضعیت فوق العاده حقوق مردم را نقض می کردند و مرتکب جرایمی شده اند، هنوز متصدی سمت های خود هستند و محاکمه نمی شوند.

المحافظه افزود: آل خلیفه هنوز پزشکانی را که از کار اخراج کرده به سرکارهایشان برنگردانده است و بسیاری از پرستاران که به علت مداوای تظاهرکنندگان زندانی شده اند ، نیز هنوز آزاد نشده اند و تعداد زیادی از پزشکان نیز منتظر صدور حکم قضائی هستند./ق پ
برچسب ها: بحرین ، شنود ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار