رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي از تكميل دو هزار و 400 طرح نيمه تمام استان طي چهار سال آينده خبر داد و گفت: با جذب 100 هزار ميليارد ريال منابع مالي اين امر را محقق و كل تعهد اشتغال بخش صنعت و معدن استان را ایجاد خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علي صفرزاده در مراسم گراميداشت روز ملي صنعت و معدن در مشهد سال گذشته را سالي پرفراز و نشيب براي بخش توليد خواند و گفت: ايجاد شرايط جديد به دليل اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، سياست هاي سختگيرانه مالي و پولي، فراز و فرودهاي ارزي و تحريم، افزايش قيمت تمام شده توليدات داخلي را موجب شد.

وي ميانگين كاركرد واحدهاي توليد استان را 50 درصد ظرفیت آنان اعلام و اضافه كرد: در سه ماه نخست امسال ميزان صادرات استان علاوه بر افزايش وزني از نظر ريالي نيز 20 درصد رشد داشته است.
صفرزاده با اشاره به روند رو به رشد سهم بخش صنعت در صادرات استان اظهار کرد: در افق برنامه پنجم اين سهميه را از حدود 50 درصد كنوني به 60 درصد مي رسانيم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي بيشترين مصوبات سفر اخیر هيات دولت به استان را مربوط به بخش صنعت و معدن عنوان کرد و افزود: لحاظ كردن 400 ميليارد ريال اعتبار استاني به زيرساخت هاي بخش معدن در قانون پنجم توسعه و موافقت با توسعه علمي واحدهاي صنعتي غرب مشهد از ديگر نشانه هاي توجه دولت به اين حوزه است./س

برچسب ها: طرح ، نیمه تمام ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.